دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
نمایشگاه کتاب دین

حوزه/ مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب دین با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی ۲۶ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود و این نمایشگاه تا یکم اسفندماه در محل نمایشگاه دائمی استان قم برپاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین که در سالن جلسات این اداره کل در قم برگزار شد در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین معجزه الهی به بشریت قرآن کریم است که به بشریت اهدا شد؛ بیشترین ممیزی و مجوز کتاب پس از تهران در قم اعطا می شود و حدود ۱۱ هزار کتاب در سال مجوز می‌گیرند درحالیکه بیش از ۲۰ استان کشور فاقد دایره ممیزی هستند.

عموزاده اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد از کاغذ کشور در استان قم توزیع می‌شود و در عرصه شهرک چاپ استان منحصر به فردی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: تخفیفات مناسبی در نمایشگاه کتاب دین امسال تدارک دیده شده است تا کلیه علاقه‌مندانی که به‌علت مشکلات معیشتی توان خریدن کتاب ندارند، بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

* صادرات بیش از ۲‌میلیون جلد کتاب به کشورهای همسایه

وی افزود: سالانه بالغ بر ۲‌میلیون جلد کتاب به کشورهای همسایه صادر می‌کنیم و در کمترین مدت زمان ممکن این اقدام به ثمر می‌رسد.

عموزاده از برگزاری نمایشگاه کتاب دین در استان قم خبر داد و خاطرنشان ساخت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب دین با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی ۲۶ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود و این نمایشگاه تا یک اسفندماه برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها از ۱۰ تا ۱۳ و عصرها از ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید به نمایشگاه دائمی استان قم مراجعه کنند.

*حضور ناشرانی از ۴ کشور سوریه، لبنان، بحرین و عراق در ششمین نمایشگاه کتاب دین

حمید خرمی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم نیز در ادامه این نشست خبری گفت: برخلاف سال‌های گذشته که نمایشگاه کتاب دین به صورت بین‌المللی برگزار می‌شد، امسال به علت کمبود منابع مالی امکان حضور ناشران بین‌المللی در نمایشگاه کتاب دین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۱۱‌ غرفه در این نمایشگاه کتاب دین برپاست، گفت: بیش از ۱۰ نشست تخصصی در حوزه زن، خانواده، حجاب و رسانه برگزار می‌شود و آیین رونمایی از برخی کتب ارزشمند دینی از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است؛ حضور چندتن از ناشران حوزه کتب دینی کودک و نوجوان از دیگر بخش‌های این نمایشگاه به شمار می‌رود و محتوای خوبی را برای فرزندان خانواده‌هایی که از نمایشگاه بازدید می‌کنند در نظر گرفتیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده است تا برای کتابخانه‌ها و مؤسسات فرهنگی که به نمایشگاه مراجعه می‌کنند برای تجهیز کتب مراکزشان به آن‌ها مبالغی در قالب بن کارت اعطا شود

وی با اشاره به حضور ۱۰ ناشر از ۴ کشور مختلف سوریه، لبنان، بحرین و عراق در ششمین نمایشگاه کتاب دین. افزود: بیش از ۲۱ هزار عنوان کتاب که طی ۳سال گذشته منتشر شده است و حدود ۱۰۰ ناشر در این نمایشگاه حضور دارند که حدود ۶۰ درصد آنان از استان قم هستند.

خرمی با اشاره به توزیع ۳میلیارد تومان بن کارت در نمایشگاه کتاب دین امسال گفت: ۳۰۰ هزارتومان تخفیف خرید کتاب به عموم مراجعه‌کنندگان، ۴۰۰ هزار تومان به طلاب دانشجو و ۶۰۰ هزارتومان به اساتید حوزه و دانشگاه تعلق می‌گیرد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم در پایان سخنان خود گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب دین با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی ۲۶ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود و این نمایشگاه تا یک اسفندماه برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها از ۱۰ تا ۱۳ و عصرها از ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید به نمایشگاه دائمی استان قم مراجعه کنند.

گفتنی است: بازدید از ششمین نمایشگاه «کتاب دین» از ۲۶بهمن‌ماه تا اول اسفندماه هرروز صبح‌ از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل نمایشگاه دائمی استان قم برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خوبی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    سلام خرید اینترنتی هم دارید؟ اگه دارید لطفا راهنمایی بفرمایید چطور باید خرید کنم
  • خوبی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    سلام آیا خرید اینترنتی هم دارید؟ اگه دارید چجوری خرید کنم