جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
البرز

حوزه / مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: جشنواره‌هایی همانند «فصل انتظار» در حوزه دانش‌آموزی یک ضرورت برای مبارزه با شبهاتی است که دشمنان آن را در جامعه ترویج می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، آیین اختتامیه نهمین جشنواره «فصل انتظار» امروز با حضور تعدادی از مسئولان بنیاد مهدویت استان البرز و اداره کل آموزش و پرورش این استان در کانون امام علی(ع) اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این مراسم، با اشاره به حضور موعود در همه امت‌ها و ادیان الهی، اظهار داشت: یکی از نقاط مشترک همه ادیان الهی و تاریخی، موعود و منجی بشریت است که هر یک با یک اسم و عنوان معرفی شدند و در مکتب تشیع نیز امام زمان(عج) را به عنوان امام دوازدهم شیعیان و منجی می‌شناسیم.

وی ادامه داد: اعتقاد به مهدویت همه ما را امیدوار و سرزنده نگه می‌دارد و تمام جامعه‌شناسان دنیا رمز پویایی تشیع را همین فرهنگ انتظار می‌دانند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با معرفی دو ویژگی مکتب تشیع، تصریح کرد: پیام بزرگ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و قیام خونینشان که برای تمام دنیا و تاریخ به یادگار گذاشتند، عدم سکوت در مقابل ظلم و انتظار موعود است.

وی افزود: در برابر همه ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌ها، همه ما منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم، تا بر اساس آیه ۵ سوره قصص؛ «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» یک روز این وعده خداوند برای همه مستضعفان جهان تحقق یابد.

حجرگشت، خاطرنشان کرد: آنچه امروز مهم است، وظیفه ما در این دوران است که آیا منتظر واقعی امام زمان(عج) هستیم و لذا از این رو چنین جشنواره‌هایی در حوزه دانش‌آموزی نیاز امروز و جدی جامعه است، چرا که در این غوغای رسانه‌ای و شبهه افکنی‌های عجیب و زیر سوال بردن اعتقادات در شبکه‌های مجازی این برنامه‌ها به منزله تلنگر و تذکری است تا اعتقادات اصلی نسل جوان به فراموشی سپرده نشود.

وی با اشاره به هدف برگزاری نهمین «جشنواره فصل انتظار»، تصریح کرد: این همایش در این راستا برگزار شد که ما و دانش‌آموزان راه را گم نکنیم و همه ما به وظایف اصلی، دینی و اعتقادی خود پای‌بند باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز، گفت: ان‌شاءالله به عنوان سرباز کوچک امام زمان(عج) بتوانیم به وظیفه و مسئولیت خودمان عمل کنیم و از منتظران واقعی آن حضرت باشیم و به سهم خود باعث بیداری دیگران نیز باشیم.

گفتنی است در این جشنواره از ۱۴۰ دانش‌آموز برتر در رشته‌های (نقاشی، کتابخوانی، حفظ دعای عهد، دلگویه، کلیپ یا متن، روزنامه‌دیواری، کلیپ دو دقیقه‌ای)، ۷۸ مدیر و معاون پرورشی و ۴۶ مربی مهدویت در مدارس تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha