پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدویت

حوزه/ آیین اختتامیه نهمین جشنواره دانش‌آموزی «فصل انتظار» البرز با حضور جمعی از مسئولان بنیاد مهدویت و اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، آیین اختتامیه نهمین جشنواره دانش‌آموزی «فصل انتظار» صبح امروز با حضور تعدادی از مسئولان بنیاد مهدویت استان البرز و اداره کل آموزش و پرورش این استان در کانون امام علی(ع) اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمدرضا عسگری رئیس بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز، با اشاره به زمینه سازی انقلاب اسلامی برای وقوع انقلاب مهدوی، اظهار داشت: سال گذشته جشنواره فصل انتظار به میزبانی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و امسال این جشنواره در شرایط خاص کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته دشمنان ایران اسلامی به دنبال جدا کردن نسل جوان و نوجوان از آموزه‌های دینی بودند، اما به لطف خداوند این جشنواره با قدرت به کار خود در مدارس البرز برگزار شد.

حجت الاسلام عسگری تصریح کرد: حدود ۵ هزار اثر به نهمین جشنواره دانش‌آموزی فصل انتظار ارسال شد و امروز ما از منتخبین این جشنواره و مربیان و فعالان مهدوی تقدیر به عمل می‌آوریم.

وی به تشریح اهداف برگزاری جشنواره فصل انتظار پرداخت و گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره آشنا کردن دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها با مقوله فرهنگ مهدویت است.

رئیس بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان البرز توضیح داد: آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ مهدویت و انتظار، اثرات و برکات زیادی برای آنها در طول زندگیشان خواهد داشت و از آنجایی که دشمنان اسلام به دنبال نا امید کردن مردم هستند، فرهنگ مهدویت ظرفیت امید آفرینی بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز و مربیان مهدویت مدارس برگزار شد و از تمام دست اندرکاران آن تقدیر و تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم سردار فتح اللهی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه انتظار رفع تکلیف نیست، بلکه فهم و ادای تکلیف انسان در هر زمانی است، اظهار داشت: هر کسی باید بتواند در زندگی تکلیف و وظیفه خود را بشناسد و به آن عمل کند.

آیین اختتامیه نهمین جشنواره دانش‌آموزی «فصل انتظار» البرز برگزار شد

وی با توضیح رابطه امام زمان(عج) و هستی برای دانش‌آموزان، گفت: رابطه امام با هستی همچون رابطه جسم و روح است و امام، روح تمام عوالم هستی است و هر آنچه در تمام هستی وجود دارد به مدد و عنایت امام معصوم می‌باشد.

فتح اللهی، مهدویت را نسخه خداوند متعال برای زندگی بشریت عنوان کرد و یادآور شد: مهدویت کامل‌ترین و بهترین نسخه زندگی برای ما است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، با اشاره به تلاش دشمنان برای مبارزه با فرهنگ مهدویت، گفت: گزارشی از ساختمان پنتاگون به ما رسیده که پرونده قطوری با محوریت مهدویت حاوی تمام روایات و مطالب و آیات قرآنی و داده‌های مهدویت در آن جمع آوری شده و آنها به دنبال مبارزه جدی با مهدویت هستند.

آیین اختتامیه نهمین جشنواره دانش‌آموزی «فصل انتظار» البرز برگزار شد

در ادامه این مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره فصل انتظار استان البرز با حضور مسئولان بنیاد مهدویت و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفت.

نقاشی، کتابخوانی، حفظ دعای عهد، دلگویه، کلیپ یا متن، روزنامه‌دیواری، کلیپ دو دقیقه‌ای با موضوع جوان، همدلی و انتظار، از جمله عناوین نهمین جشنواره فصل انتظار بود که دانش‌آموزان البرزی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha