پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم با اشاره به مسمومیت های اخیر در مدارس گفت: از روز نخستین پیگیری این اتفاق در سطوح عالی قم و کشور دنبال شده است و وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت به قم سفر کردند و موضوع در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ قم در مصلی قدس قم بیان کرد: تقوا در عرصه زندگی انسان خلوت گاهی به وجود می‌آورد که در آن گناه جایی ندارد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۶۴ سوره توبه می‌فرماید «یَحْذَرُ الْمُنَافِقُونَ أَنْ تُنَزَّلَ عَلَیْهِمْ سُورَةٌ تُنَبِّئُهُمْ بِمَا فِی قُلُوبِهِمْ ۚ قُلِ اسْتَهْزِئُوا إِنَّ اللَّهَ مُخْرِجٌ مَا تَحْذَرُونَ» منافقان از آن روزی می‌ترسند که خدا سوره‌ای بفرستد که آنها را از آنچه در درون آنهاست آگاه کند. بگو: اکنون تمسخر کنید، خدا آنچه را که از آن می‌ترسید آشکار خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه در آیات گذشته بیان شد که منافقین نقاط قوت مسلمانان را نقطه ضعف می پنداشتند و برای ایجاد تفرقه روی آن ها تبلیغات می‌کردند، اظهار کرد: در همه زمان‌ها منافقین، مردم را در طرز فکر اسلامی دچار تردید می کردند.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: منافقین در یک دوره آنقدر نفاق شان بالا گرفت که یک تصمیم بسیار خطرناک و ناجوانمردانه گرفتند که آن هم ترور پیامبر بود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: منافقین به دو دسته تقسیم می شوند؛ عده‌ای از همان ابتدا منافق بودند اما عده‎ای در ابتدا ایمان داشتند و بعد به جرگه منافقین پیوستند.

وی تصریح کرد: خداوند در آیه ۶۶ سوره توبه می فرماید «لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ کَفَرْتُمْ بَعْدَ إِیمَانِکُمْ» و از آیه ۶۵ نیز فهمیده می‌شود که منافقین گروه دوم کار خطرناکی انجام دادند که بعد از آن‎که از آن‌ها بازخواست می‌شود، می‌گویند قصد ما شوخی بوده است و قرآن نیز از کار آن‌ها پرده دری نکرده است.

امام جمعه قم افزود: با توجه به اینکه مفهوم آیات متوجه می‌شویم که کار منافقین گروه دوم به قدری بوده است که در حد کفر بوده و در صورتی که محقق می‌شده است افراد زیادی آسیب می‌دیدند که در این جا اقوال و شان نزول های متفاوتی بیان شده که داستان عقبه تبوک مناسب ترین است.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم ضمن تبریک فرا رسیدن روی مبعث پیامبر اسلام (ص) بیان کرد: از دلایل بعثت پیامبران دعوت به پرستش خداوند و دوری از طاغوت‌ها است همچنین برقراری عدل و قسط از دیگر اهداف ارسال پیامبران بوده است و رشد و تعالی اخلاق و آداب اجتماعی ازجمله اهداف بعثت پیامبر اسلام (ص) بوده است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این راهپیمایی پاسخی دندان شکن برای براندازان بی ریشه و ساده لوح بود، اینها باید تا مدت‌ها در تحیر، حسرت و عصبانیت ناشی از حضور مردم فرو بروند.

وی بیان کرد: پیام شما در این راهپیمایی این بود که ما مردم ایران تا پای جان پای این نظام انقلابی ایستاده‌ایم و با این فتنه ها از این شجره طیبه انقلاب اسلامی که با خون شهدای‌مان به ثمر نشسته است دست بر نخواهیم داشت.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که از مصاحبه‌های مردم آشکار بود که با تحلیل به راهپیمایی آمده بودند؛ چون درک کرده بودند که آمریکا از حضور مردم بیمناک است پرشور و شاد آمده بودند و جهت‌گیری خودشان یعنی حمایت از انقلاب اسلامی را نشان دادند.

وی عنوان کرد: راهپیمایی هر ساله ۲۲ بهمن فقط برای یادآوری یک حماسه‌ تاریخی نیست بلکه مردم این راهپیمایی را یک فریضه سیاسی مانند سایر فریضه‌ها می دانند و برای تشکر از خداوند و جبهه‌گیری و اعلام برائت از طاغوت‌ها و تجدید بیعت با امامین انقلاب می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اولی‌ها نیز پدیده‌ای جالب بود که نشان از دشمن شناسی مردم داشت، گفت: مردم در همه صحنه‌ها ثابت کردند که پای کشور، انقلاب و اطاعت از رهبری ایستاده‌اند و این مسئولان هستند که باید با پایبندی بیشتر به آرمان ها و ایجاد شفافیت بیشتر، گرفتن تصمیم های موثر برای کشور، اهتمام به تولید، به کاری گیری جوانان و نخبگان در همه عرصه های کشور، حذف کالاهای غیر ضروری و... طعم پیشرفت را بیشتر به کام مردم بچشانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور رئیس جمهور در چین گفت: این سفر برای گسترش روابط با شرکای راهبردی و منطقه ای قابل تفسیر است؛ روابط با شرکای راهبردی یکی از کارهای اساسی نظام ما است و جمهوری اسلامی ایران و چین سابقه همکاری های طولانی دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم روابط و همکاری های ماحصل این سفر به رشد و توسعه دو کشور ادامه دهد؛ هر دو کشور از سوی آمریکا و اروپا تحریم شدند و این تحریم ها سبب شده است هر دو سازوکارهای مشترکی برای تقابل با این تحریم ها تعریف کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به مسمومیت های اخیر در مدارس گفت: از روز نخستین پیگیری این اتفاق در سطوح عالی قم و کشور دنبال شده است و وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت به قم سفر کردند و موضوع در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: تجهیزات پیشرفته تشخیصی کشور برای پیگیری وضعیت امنیت و سلامت دانش آموزان فعال هستند و برای رفع نگرانی خانواده ها همه دستگاه ها تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: رسانه های معاند در حال شایعه سازی از حوادث قم هستند با شایعه‌هایی مانند فلج شدن و نابینایی دانش آموزان، آرامش روانی خانواده ها و دانش آموزان را به هم می زنند که برای پیگیری دقیق و تمرکز متخصصین باید از دامن زدن به شایعات پرهیز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha