جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری - عضو مجلس خبرگان رهبری

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسأله ابوطالب(ع) برای ائمه اطهار(علیهم السلام) مسأله ای عقیدتی و حیاتی و غیر حاشیه ای است و ما شیعیان باید این عقیده را باصدایی رسا فریاد بزنیم و بر آن مصمم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، همایش «مؤمن قریش» به مناسبت سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) شامگاه جمعه با حضور آیات سید محمد علی موسوی جزایری، سید علی شفیعی، حسین شاهرودی، حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، علمای خوزستان و جمعی از مردم ولایتمدار اهواز در حسینیه سجادیه شهرستان کارون برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) با بیان حدیثی از امام رضا(ع) درباره ایمان ابوطالب(ع) که می فرماید "هر کس که به ایمان ابوطالب(ع) شک کند، مسیرش به جهنم ختم می شود"، بیان کرد: مسأله ابوطالب(ع) برای ائمه اطهار(علیهم السلام) مسأله ای عقیدتی و حیاتی و غیر حاشیه ای است و ما شیعیان باید این عقیده را باصدایی رسا فریاد بزنیم و بر آن مصمم باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درخصوص وجود دلایل عقلی که ثابت می کند غیر ممکن است که حضرت ابوطالب(ع) ایمان نداشته باشد، گفت: دلیل اول این است که ابوطالب(ع) بزرگ خاندان و رئیس مکه بودند و معروف است که آدم ها برای رسیدن به قدرت، حاضرند همه چیز را فدا کنند ولی ابوطالب(ع) برای حفاظت از پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام همه چیز را فدا کرد و از قدرت خود دست کشید پس از لحاظ عقلی غیر ممکن است شخصی بدون ایمان چنین فداکاری بزرگی انجام دهد.

وی در توضیح دلیل دوم افزود: در آن زمان قریش در جزیرة العرب دارای قدرت از تمام جهات بودند و پیامبر اکرم(ص) و اسلام تهدید بزرگی برای آنان محسوب می شدند لذا برای انتقام جویی از آن حضرت با نقشه‌هایی خبیث دست به تخریب تمام حامیان و اطرافیان ایشان زدند و اولین اشخاصی که مورد هجمه آنها قرار گرفته بودند، حضرت ابوطالب(ع)، فرزندشان امام علی(ع) و حضرت خدیجه کبری(س) بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: نقشه هایی که قریش و در رأس آنها بنی امیه در آن زمان پی ریزی کردند تا امروز امت اسلامی را تحت الشعاع قرار داده و آن را به بیراهه کشانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha