چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
استاندار قم

حوزه/ استاندار قم بر لزوم آمادگی کامل استان برای برپایی جشن های نیمه شعبان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، پس از ارائه گزارشی از آمار و تحلیلی تصادفات استان، گفت: باید علت نیروی انسانی و یا جاده در این تصادفات مشخص شود و در تمام محورها با جدیت به دنبال شناسایی نقاط حادثه خیز و برنامه ریزی برای رفع باشیم.

وی با اشاره به اینکه در موارد فردی نیز باید فرهنگ‌سازی انجام شود، گفت: همچنین باید نیازهای ضروری استان از جمله تعریض جاده قدیم قم-کاشان و قم-تهران جمع‌بندی شود تا بتوانیم آن‌ها را در سطح ملی پیگیری کرده و در اعتبارات ۱۴۰۲ استان آن‌ها را اضافه کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه قم اگرچه مساحت زیادی ندارد ولی جزو استان‌های پرتردد است، مطرح کرد: در حوزه راه اقدامات خوبی در استان انجام شده و خوشبختانه ارتباط خوبی میان راهداری و پلیس برقرار است.

وی افزود: برخی از پروژه‌های راهداری نیز درحال اجرا بوده و هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند که تکمیل آن‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری در کاهش ترافیک و تصادفات استان داشته باشد.

شاهچراغی اعیاد شعبانیه و پایان سال را مدنظر قرارداد و افزود: باید اقدامات ترافیکی برای نیمه شعبان هرچه سریع‌تر انجام شود تا استان با آمادگی کامل در این اعیاد حاضر شود.

وی ادامه داد: همچنین باید تلاش شود ظرفیت دوربین‌های پلاک‌خوان استان نیز افزایش پیدا کرده و مورد استفاده‌های چندمنظوره قرار بگیرند.

استاندار قم در پایان با اشاره به ظرفیت‌های جدید نهضت ملی مسکن در سایر شهرهای استان، تاکید کرد: نباید تمام تمرکز ترافیکی استان در شهر قم باشد و از دیگر شهرها ازجمله جعفریه، دستجرد، سلفچگان و کهک غفلت کنیم.

گفتنی است: در این جلسه مصوب شد تا طرح ایمنی راه‌های استان قم تهیه و در کمیسیون‌های ترافیک و فنی مورد بررسی قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha