دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیداحمد قره‌باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی گفت: علامه طباطبایی(ره) حقیقتا زنده کننده بُعد عقلانی اندیشه اسلامی در جهان معاصر است و اگر علامه نبود رویکرد عقلی به اندیشه اسلامی ناکام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد غفاری قره باغی امروز در هفتاد و هفتمین پیش نشست علمی کنگره بین المللی علامه طباطبایی که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول علیهاالسلام ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: درخشش اسلام شیعی در جهان کنونی مرهون دو شخصیت سترگ جهان اسلام حضرت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) است؛ امام (ره) انقلاب کرد و علامه نیروی کنشگر علمی برای انقلاب اسلامی تربیت کرد.

وی افزود: علامه طباطبایی(ره) حقیقتا زنده کننده بُعد عقلانی اندیشه اسلامی در جهان معاصر است و اگر علامه نبود رویکرد عقلی به اندیشه اسلامی ناکام بود.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: مسئله علم الهی ابعاد مختلفی را در برمی گیرد و در میان اندیشمندان اسلامی مساله چالش بر انگیزی است و برای همه پژوهشگران در ادیان مختلف، پژوهش در این باب مسئله جذابی می باشد.

وی در پایان گفت: یکی از ملاحظات علامه طباطبایی(ره) در مورد علم عنایی این است که ایشان، عنایت را به معنای علم خداوند به مخلوقات معرفی نمی کند بلکه آن را به معنای علم به غایت فعل تبیین می کند و منشا اثبات علم عنایی قاعده عمومی لزوم غایت و مصلحت برای نظام وجودی است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha