سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فرهنگ‌نامه شهدای روحانی

حوزه/ آیین رونمایی از کتاب «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی»، جدیدترین اثر منتشر شده «موسسه انتشارات حوزه های علمیه»، تألیف آقای ساعد نیکبخت و جمعی از روحانیون رزمنده، حاوی تصاویر و زندگی‌نامه نزدیک به ۴٠٠٠ شهید روحانی با حضور آیت‌الله اعرافی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین رونمایی از کتاب «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی»، جدیدترین اثر منتشر شده «موسسه انتشارات حوزه های علمیه»، تألیف آقای ساعد نیکبخت و جمعی از روحانیون رزمنده که حاوی تصاویر و زندگی‌نامه نزدیک به ۴٠٠٠ شهید روحانی و چهل هزار ریز داده اطلاعاتی است با حضور آیت‌الله اعرافی امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن مولایی، مدیرعامل مؤسسه انتشارات حوزه‌های علمیه در مراسم رونمایی از فرهنگ‌نامه شهدای روحانی که امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه با حضور آیت الله اعرافی گفت: جمع‌آوری و تدوین کتاب فرهنگ نامه شهدای روحانی به همت آقای نیکبخت و جمعی از روحانیون انجام شده است.

وی افزود: آقای نیکبخت، نویسنده کتاب شهدای روحانی در عملیات‌های زیادی حضور داشت و افتخار نگارش این کتاب نصیب وی شد، حدود دو سال پیش متوجه شدیم اطلاعات تکمیل و کار باید منتشر شود.

مدیرعامل مؤسسه انتشارات حوزه‌های علمیه ادامه داد: این اثر، کتاب ویژه‌ای است و اگر بگوییم بی‌نظیر است اغراق نیست، زیرا کتابی نداریم که مشخصات و تصاویر چهار هزار شهید روحانی تجمیع شده باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مولایی با بیان اینکه در این کتاب چهار هزار شهید با حدود ۴۰ هزار اطلاعات آورده شده است، اضافه کرد: یکی از زیبایی‌های فرهنگ‌نامه شهدای روحانیت این است که با رویکردی تقریبی نوشته شده است و روحانیون شیعه و سنی در کنار هم آورده شده‌اند همچنین چهار شهید طلبه خواهر نیز در این کتاب آورده شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب از سه بخش عمده نوشته شده است؛ تصریح کرد: بخش اول در محضر شهدا است که شهدا از نظر شخصیتی توصیف شده‌اند، در بخش دوم نیز نموداری اختصاری از شهدا تهیه شده است و در بخش سوم نیز آمار و اسناد شهدا و فرایند تدوین کتاب بیان شده است.

مدیرعامل مؤسسه انتشارات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نمودار سنی، علمی، شهرها و... از جمله نکات ویژه این کتاب است، اظهار کرد: این کتاب به عنوان نماد پیشتازی و پرچم‌داری روحانیت در عرصه ایثار و شهادت است یعنی اگر روحانیت مردم را به جهاد دعوت کرده خود نیز پیشتاز بوده است.

وی یادآور شد: در این شرایط که تکلیف به جهاد تبیین داریم تقاضا داریم کتاب فرهنگ‌نامه شهدای روحانیت که سند پرافتخار از پیشتازی شهدای روحانیت در عرصه جهاد است تبیین شود تا همه بدانند روحانیت چقدر بذل جهد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha