سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مجید رهنما مدیر اداره   اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه  کشور

حوزه/ سومین دوره تعالی اساتید مدارس علمیه کشور با حضور ۱۴۰ نفر از ۱۴ استان در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجید رهنما مدیر اداره اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه پیرامون سومین دوره تعالی اساتید پیشرو و مؤثر مدارس علمیه کشور گفت: این دوره با شعار «هر استاد یک مربی تربیتی» در یک بازه فشرده ۲۰ روزه، هر فصل به مدت ۴ روز برگزار می‌شود.

وی افزود: یک سری بینش‌های تربیتی و آموزش‌های تربیتی طلاب به اساتید آموزش داده می‌شود تا بتوانند در آینده تربیت متوازن، جامع، مأموریت گرا برای طلبه‌ها ایجاد کنند.

رهنما با بیان اینکه این برنامه از سوی اداره اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور در مشهد در حال برگزاری است، به عناوین دوره‌ها را «تربیت اقتصادی، معیشتی و کلیات امر تربیت»، «تربیت اجتماعی، تربیت خانوادگی تربیت تمدنی»، «طلبه و هویت صنفی» و «تربیت ایمانی و تربیت معنوی» اعلام کرد و گفت: پس از پایان دوره حضوری، به مدت ۱۰۰ ساعت آموزش مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰۰ نفر متقاضی بودند که در روند گزینشی ۱۴۰ نفر از اساتید برای شرکت در این دوره انتخاب شدند، اظهار کرد: بعد از این دوره، اساتید به ازای هر یک ساعت جلسه درسی، دو ساعت وقت‌های مشاوره‌ای و بحث‌های تربیتی برای طلاب دارند تا بتوانند آن‌ها را در شاخص‌های تربیتی ارتقا دهند.

مدیر اداره اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در پایان یادآور شد: اساتید حاضر در این دوره از ۱۴ استان هستند و در آینده این دوره‌ها برای فراگیران دیگر ادامه خواهد داشت. تلاش داریم در بازه ۵ ساله ۸۰۰ نفر از اساتید در دوره شرکت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha