جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندارن

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی نورالزهرا (س) ساری گفت: پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان نقطه‌ عطفی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست، چرا که انقلاب‌ اسلامی با خاصیت الهام ‌بخشی معادلات حاکم بر زندگی مسلمانان را دگرگون کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم عطیه خاتمی، مدیر مرکز تخصصی نورالزهرا (سلام الله علیها) ساری در نشستی با عنوان "انقلاب اسلامی مقدمه تشکیل تمدن اسلامی" در جمع طلاب این مرکز اظهار کرد: امام خمینی(ره) انقلاب را بر اساس ادبیات قرآن، مذهب و فرهنگ عاشورا به پیروزی رساند؛ گام اول در این مسیر برداشته شد، انقلاب به پیروزی رسید و حفظ و تثبیت شد.

وی ادامه داد: گام دوم، انقلاب فرهنگی به معنای تحول در حوزه، دانشگاه، مدیریت نظام و در گام سوم، انقلاب اقتصادی و تغییر در سخت افزارها و تکنولوژی مطرح می شود، بنابراین برای تحقق آرمان، تمدن نوین اسلامی باید این دو گام بزرگ برداشته شود.

خانم خاتمی تصریح کرد: دستاورد انقلاب اسلامی این بود که امام خمینی(ره) عملا قرآن را وارد عرصه علوم سیاسی و اقدام به نهاد سازی کرد و با تاسیس کمیته های انقلاب، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و ... زمینه را برای مشارکت مردم انقلابی فراهم کرد و شیوه ای جدید در جامعه شناسی، علوم سیاسی و مدیریت بنیان نهاد.

وی خاطرنشان کرد: رفتار سیاسی امام(ره)، تقسیمات نوینی را در عرف مدیریت جهانی پدید آورد که مبتنی بر فرهنگ دینی بود. پیروزی انقلاب اسلامی را می‌توان نقطه‌ عطفی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست، چرا که انقلاب‌ اسلامی با خاصیت الهام ‌بخشی معادلات حاکم بر زندگی مسلمانان را دگرگون کرد.

کارشناس دینی بیان کرد: تمدن‌ گرایی جدید در بستر اسلام نوعی الزام برای محقق کردن آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی در عصر جدید به شمار می‌رود، از این جهت است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به ورود انقلاب اسلامی ایران به دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه ‌پردازی و تمدن ‌سازی اشاره و بر لزوم نزدیک کردن انقلاب به آرمان متعالی‌اش، یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی تأکید می‌کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از منظری آینده ‌نگرانه تشکیل دولت اسلامی را مقدمه‌ای برای تشکیل تمدن اسلامی دانسته و می‌فرمایند: "ما یک انقلاب اسلامی داشتیم، بعد نظام اسلامی تشکیل دادیم، مرحله بعد تشکیل دولت اسلامی است، مرحله بعد کشور و جامعه اسلامی است و مرحله بعد تشکیل تمدن بین‌الملل اسلامی است".

خانم خاتمی اظهار کرد: طی کردن هر کدام از مراحلی که رهبر معظم‌ انقلاب بر آن تأکید کرده‌اند، نیازمند بایسته‌ها و الزاماتی است که باید بستر آن در جامعه فراهم شود.

وی افزود: رهبر انقلاب شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی را در ایمان، علم، پیشرفت، عزت، عدالت، قدرت مقابله با امواج جهانی، ثروت، اخلاق و مجاهدت مداوم برمی‌شمارند و تولید فکر از اقیانوس عظیم معارف و پرورش انسان با کمک علمای دین، مدیران جامعه و آحاد مردم را ۲ عنصر اساسی برای ایجاد تمدن اسلامی می‌دانند؛ ویژگی‌های کلی و دستاوردهای تمدن اسلامی از دیگر شاخص‌هایی است که در بیانات رهبر انقلاب درباره تمدن اسلامی به آن اشاره شده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha