یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رونمایی از حوزه هنری

حوزه/ کتاب مسافر انارستان «زندگی نامه داستانی شهید عبدالنبی یحیایی» در یادواره شهید شاخص ۱۴۰۱ استان بوشهر با حضور سرتیپ پاسدار محمد جعفر اسدی و دیگر مسئولین و آحاد مردم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، امید پارسایی فر امروز در آیین رونمایی کتاب مسافر انارستان و یادواره شهید شاخص سال ۱۴۰۱ (شهید عبدالنبی یحیایی) گفت: خانواده شهدا و ایثارگران صاحبین اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند و در کتاب مسافر انارستان می خوانیم که مادر شهید یحیی هنرمندانه برای تربیت شهید عارف و هنرمند تلاش و دقت داشته است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و تکلیف حوزه هنری و اهالی هنر و قلم و صاحبین روایت افزود: اگر از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پیشرفت انقلاب اسلامی و محرومیت زدایی روایت نکنیم، دشمن روایت ها را در مسیر غیر واقعی روایت می کند.

پارسایی فر با اشاره به اینکه عبدالنبی یحیایی از روستایی دور دست از استان بوشهر به عشق دفاع از دین و میهن اسلامی، همه دنیای خود را وا نهاد و متأثر از شخصیت بی نظیر امام خمینی(ره) به جبهه ها رفت تا روایت انقلاب اسلامی زنده بماند.

وی افزود: شهید یحیایی بار دیگر، نُه سال پس از شهادتش و طبق سنت الهی در آیه وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ بر استواری روایت شهادت طلبی و جاودانگی تأکید کرد.

پارسایی فر خاطرنشان کرد: شهید یحیایی پرچمدار روایت تبیین چه در زمان دفاع مقدس و چه پس از دفاع مقدس است که با خون گرم خود و جسم پاکش بار دیگر ما را با ارزش های الهی مواجه کرد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به نگارش کتاب مسافر انارستان تاکید کرد و افزود: شهید یحیایی به شعر و ادبیات و دوبیتی های فایز علاقه داشت و با صدای زیبایش و با هنرمندی اذان و آواها و نواهای دینی را سر می داده است.

شایان ذکر است، این کتاب به قلم لیلا خجسته راد و انتشارات حماسه یاران در پاییز ۱۴۰۱ توسط حوزه هنری استان بوشهر منتشر شد.

لازم ذکر است کتاب مسافر انارستان حاصل چند سال گفت‌وگو با اهالی روستا و خانواده شهید یحیایی به نگارش در آمد و بعد از بارها بازنویسی حاوی جزئیات جالبی از روحیات شهید در کنار زیست بوم فرهنگی استان، آیین ها و طبیعت و رسوم عامه است که به این کتاب ارزشی دو چندان بخشیده است.

در این مراسم سخنرانی پدر شهید، گروه سرود، مداحی کربلایی حمید رضا فارابی و اجرای نقاشی پرتره توسط هنرمند دارابی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

به گزارش حوزه، شهید عبدالنبی یحیایی در سال ۱۳۴۲ در روستای تنگ ارم شهرستان دشتستان استان بوشهر به دنیا آمد و در تاریخ ۸ مردادماه ۱۳۶۲، درارتفاعات حمزه کردستان عراق، برای خاموش کردن آتش مسلسل یکی از سنگرهای دشمن نارنجکی برمی‌دارد و به طرف سنگر می‌رود؛ اما میان خاکریز دشمن و نیروهای خودی مورد اصابت گلوله‌های دشمن قرار می‌گیرد و به دیدار حق می شتابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha