سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ یکی از ائمه جمعه گفت: ولایی بودن یکی از ویژگی برجسته سپاه است و اعتقاد و التزام و عشق به ولایت در وجود تک تک پاسداران سپاه نمایان است.

به گزراش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ماه شعبان ماهی است که رحمت و رضوان خدا گرداگرد آن را گرفته و بر آن احاطه یافته و فرصتی بسیار مبارک برای اتصال به نور وجود رسول الله(ص) است.

امام جمعه چهاربرج افزود: پاسداران به عنوان نیروهای متدین و انقلابی مجموعه سپاه پاسداران را تشکیل می‌دهند و امتیاز بالایی را در معرفت دینی، معنویت و بصیرت و هوشیاری و بینش سیاسی دارا هستند، که تخلق به ارزش‌های مکتبی و انقلابی، در رفتار، کردار، عملکرد، مدیریت، حتی خانواده و اجتماع آشکار است.

وی یادآور شد: سپاه نهادی برخاسته از متن توده‌های متدین جامعه بوده و همواره یکی از ویژگی‌های ذاتی خود را که مردمی بودن می‌باشد، حفظ کرده است.

امام جمعه چهاربرج خاطرنشان کرد: ویژگی مردمی سپاه با شجره طیبه بسیج نهادینه شده و این ویژگی بر استراتژی و راهبردهای دفاعی سپاه نیز تاثیرگذار بود و این امتیاز سپاه را به یک قدرت ملی مردمی در نظام جمهوری اسلامی تبدیل کرد که بزرگترین توانمندی‌ها را در مقایسه با سایر ارتش‌های منطقه‌ای و جهانی دارا است.

وی با بیان اینکه ولایی بودن، دیگر ویژگی برجسته سپاه است، گفت: اعتقاد و التزام و عشق به ولایت در وجود تک تک پاسداران سپاه نمایان است و از سوی دیگر سپاه به دلیل حساسیت و ویژگی‌های خاص خود از سوی هر سه حوزه فرماندهی، حفاظت و نمایندگی وابسته به نهاد ولایت بوده که این ویژگی و اشراف رهبری و هدایت‌های ایشان است که سپاه را به عنوان نهاد مکتبی و ولایی در جامعه ایران معروف کرده.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: روحیه و خصلت فداکاری، ایثار، جان فشانی برای آرمان‌های دینی و انقلابی با روحیه شجاعت، توانی را به پاسداران و سپاه داده که در مواجهه با دشمنان داخلی و خارجی با تمام قدرت ایستادگی نماید و آنان را وادار به تسلیم در مقابل قدرت جمهوری اسلامی نمایند.

وی افزود: ایستادگی باکری‌ها، کلاهدوزها، خرازی‌ها، همت‌ها و بروجردی‌ها در مقابله با ضد انقلاب داخلی و دشمنان متجاوز در حماسه هشت سال دفاع مقدس، تابلویی زرین و افتخار آفرین از نقش برجسته سپاه را ترسیم نموده است.

امام جمعه چهاربرج در ادامه گفت: اخیرا قوه قضائیه طی حکمی جمشید شارمَهد سرکرده گروه تروریستی تندر را محکوم به اعدام کرد و لذا ما از قوه قضائیه به خاطر این حکم قاطعانه که به یک جانی و آدم کش و محارب داده‌اند تشکر می‌کنیم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha