دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: سپاه امروز جلوه خودش را به رخ عالیمان می‌کشد. سپاه برآمده از متن مردم است و پاک‌سرشت‌ترین‌ها، شهادت‌طلبانه‌ترین آدم‌ها در سپاه حضور پیدا کردند و در همان روزهای اول به عشق شهادت و امامت، قداست پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: یکی از برکات تقوا، گشایش و سهولت زندگی است و برکت بالاتر آن، بندگی خداست. کسی که دست خیر و گره‌گشا داشته و این سخاوت و کرامت با تقوا همراه باشد و مال حلال کسب و آن را در راه خدا خرج کند و تقوا داشته باشد، خدا قول داده که برای او امور را آسان می‌کند.

وی در ادامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: امروز با میلاد پر برکت حضرت امام حسین (ع) سید شهیدان و سرور جوانان بهشت مصادف شده است. امام حسین (ع) نفس مطمئنه است؛ همه تلاش و کوشش در زندگی رسیدن به آرامش است و قرآن کریم نسخه اصلی را پیچیده است. امام حسین (ع) خودش ذکرالله و قرآن ناطق بود که بر حسب روایات حضرات معصوم و سیدالشهدا هستند؛ اگر بخواهیم امام حسینی زندگی کنیم، نباید خدا را از یاد ببریم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگر خطبه‌های خود به روز پاسدار اشاره کرد و گفت: امروز روز پاسدار و افتخار پاسداران است؛ این تناسخ و سنخیت همزمان با روز طلوع وجود عشق و شهادت و مبارزه با استکبار یعنی امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: سپاه امروز جلوه خودش را به رخ عالیمان می‌کشد. سپاه برآمده از متن مردم است و پاک‌سرشت‌ترین‌ها، شهادت‌طلبانه‌ترین آدم‌ها در سپاه حضور پیدا کردند و در همان روزهای اول به عشق شهادت و امامت، قداست پیدا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی بیان کرد: نظام اسلامی یک پدیده خارق‌العاده توأم با کرامت و جزو معجزات قرن حاضر است. این تشکل، نظامی بر اساس شرع انور و با مبانی دینی شکل گرفته که به وظیفه تحصیل قدرت برای مکتب عمل می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: دنیای استکبار بروز و ظهور انقلاب اسلامی را بر نمی‌تابید و از روز اول قدرت‌های سلطه‌گر خواستند که چنین نظامی متولد نشود و زورشان نرسید، این مولود به دنیا آمد و دشمنان جنگ نیمه‌سختی را راه انداختند و ایجاد اختلافات داخلی را در برنامه‌های خودشان قرار دادند، اما این آتش با تدبیر ولایت و حضور شهادت‌طلبانه یاوران ولایت و جهاد تبیین رهبر انقلاب خاموش شد.

وی در همین زمینه اضافه کرد: دشمن ناچار شد ایران را در یک جنگ جهانی، درگیر یک خطر نظامی و خطرناک کند. در هشت سال جنگ تحمیلی همه قدرت‌ها در یک کفه و جمهوری اسلامی در کفه دیگر قرار داشت، اما دیدیم که دست خدا با ما یار بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: بعد از جنگ تحمیلی و شکست دشمن و پیروزی نظام الهی، دشمنان رویکرد جدیدی را در پیش گرفتند و جنگ، تهاجم و ناتو فرهنگی را آغاز کردند و در سال ۷۸ در کوی دانشگاه آن آشوب را ایجاد کردند و در سال ۸۸ نیز آن فتنه عظیم را به راه انداختند و همه تجارب تاریخی‌شان را برای تغییر هویت و شناخت و انحراف فکری مردم به کار گرفته بودند و مطمئن بودند مردم از درون نسبت به انقلاب نظرشان تغییر می‌کنند و به جای حمایت با نظام خود می‌جنگند، اما دیدیم با رهبری رهبر انقلاب از این طوفان‌های عظیم عبور کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تأکید کرد: رهبر انقلاب با یک سخنرانی، افشاگری و روشنگری، تمام تارهای عنکبوتی تبلیغاتی دشمنان را از بین بردند و دل‌های مردم را مستحکم کرد و دیدیم که دشمنان در این جنگ فرهنگی هم شکست خوردند.

وی افزود: نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام این میدان‌های جنگ تمام‌عیاری که دنیای کفر علیه جبهه توحید و نظام اسلامی داشت، نقش بی‌بدیلی بوده است. در دنیا برای اولین بار است که فرماندهان شهید می‌شوند. این اعجاز مکتب است. فرماندهان در دنیا در ستاد حضور دارند و در صحنه جنگ و درگیری حضور ندارند. اما شهدای ما فرماندهانی بودند که خود در جنگ مقدم جبهه عاشقانه حضور پیدا کردند و حماسه آفریدند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی که ما از نظر تجهیزات جنگی با دنیا نابرابر بودیم، شهید حسن طهرانی‌مقدم با غیرت دینی عزم کرد که ما باید در حوزه موشکی دست برتر داشته باشیم. در ادامه توسعه صنعت موشکی، سپاه موشک‌های نقطه‌زن تولید کرد و امروز ایران در جایگاهی از قدرت موشکی و پهپادی قرار گرفته است که هیچ قدرتی نمی‌تواند منکر این قدرت موشکی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه به امدادرسانی دولت و نیروهای جهادگر و سپاهی و ارتشی به زلزله‌زدگان خوی اشاره کرد و گفت: بلایای طبیعی برای ما عبرت و بیداری است، اما درخشش نظام ما که توانستند در سریع‌ترین زمان ممکن آرمش را در خوی برقرار کنند و به نیازها پاسخ مثبت دهند و از سوی دیگر حضور رئیس‌جمهور کشورمان بدون خبر قبلی در متن مردم زلزله‌زده خوی، برگ زرینی به افتخارات نظام اضافه کرد.

وی به حضور نقش‌آفرین و مؤثر ایران در کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه اشاره کرد و گفت: اقدام ایران در کمک به زلزله‌زدگان این دو کشور دعای خیر مردم زلزله‌زده برای مردم ایرن و رهبر انقلاب را به دنبال داشت که این مسئله برای مردم ایران موجب امتنان بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اعدام سرکرده یک گروه خونخوار جنایتکار در شیراز، خاطرنشان کرد: دولت آلمان و رسانه‌های ضد بشریت خواستند این مسئله را به چالش بکشند و در این راستا کاردار ایران را احضار و برخی دیپلمات‌های ایران را اخراج کردند. توقع ملت ایران این است که وزارت امور خارجه برخورد عزتمندانه و درخور کار وقیحانه دولت آلمان به عمل آورد. 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در پایان به حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: مردم با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن که یک مانور عملیاتی بود، دشمنان انقلاب را مأیوس و دوستان انقلاب را امیدوار کردند. امسال حضور مردم متفاوت بود به طوری که رهبر انقلاب از آن به عنوان ۲۲ بهمن تاریخی یاد کردند. به دلیل شرارت‌های دشمن در ماه‌های گذشته و رخنه دشمن به برخی جوانان ما، دنیا نمی‌خواست چنین ۲۲ بهمنی شکل بگیرد، اما ۲۲ بهمن امسال علی‌رغم شرایط دشوار اقتصادی، با شکوه‌تر برگزار شد و مردم اعلام کردند برای نابودی همه فتنه به میدان آمدند و تا ظهور در این مسیر ثابت‌قدم خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha