شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: رسالت تبلیغ، مقدس‌ترین وظیفه است که در راستای تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین باید با تمام توان و ظرفیت و احساس مسئولیت مضاعف نسبت به گذشته، در عرصه آن قدم بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین، ظهر امروز در جلسه برگزاری آزمون مبلغین و مبلغین امین استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی حوزه علمیه خواهران فاطمیه برگزار شد، اظهار داشت: رسالت تبلیغ، مقدس‌ترین وظیفه است که در راستای تأکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین باید با تمام توان و ظرفیت و احساس مسئولیت مضاعف نسبت به گذشته، در عرصه آن قدم بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی افزود: ما باید در هر حوزه و سنگری که هستیم، وظیفه اصلی خود یعنی تبلیغ را به نحو احسن و در قالب رفتاری و عملی به محیط و حوزه مخاطبین انتقال دهیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ما در آستانه جذب طلاب جدید در حوزه علمیه استان قزوین قرار گرفته‌ایم که مهمترین پایگاه تبلیغ، تولید و تعمیق محتوا و استخراج حقیقت‌ها، همین حوزه‌ها و پایگاه‌های علمی خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص جذب طلاب در سال جدید از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد، گفت: از جمله این ظرفیت‌های مهم و تأثیرگذار، خود طلاب و روحانیونی هستند که توانمندی بالایی در شناسایی و جذب مخاطبین و داوطلبین حوزوی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی در ادامه با اشاره به امیدواری در خصوص مطلوبیت جذب متقاضیان حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، یادآور شد: ما طرح‌های متعددی برای جذب حوزه‌های علمیه داریم، نشست‌های متعدد منطقه‌ای با صاحبان تربیون به ویژه ائمه جماعات، فرهیختگان در آموزش پرورش و همچنین ظرفیت‌های طرح‌های امین و هجرت و مستقر از جمله این طرح‌های تأثیرگذار هستند.

وی گفت: امیدواریم ظرفیت جذب طلاب حوزه‌های علمیه در امسال به یک استاندارد مطلوب برسد و تلاش می‌کنیم که حلقه اتصال حوزویان با یکدیگر قطع نشود، چون در غیر اینصورت ما با بحران انتقال و انتشار حقایق دینی در نسل‌های آینده مواجه خواهیم شد.

در ادامه مدیر حوزه علمیه استان قزوین به صورت جداگانه از آزمون امین مبلغین و مبلغات استان قزوین بازدید کرد.

تبلیغ، مقدس‌ترین وظیفه طلاب است

تبلیغ، مقدس‌ترین وظیفه طلاب است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محمد حسین NL ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    0 0
    حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین، با عرض سلام وادب الفقه ثم التبلیغ توجه بفرمائید بعداز انقلاب حجم تبلیغات اسلامی و کمیت طلاب مبلغ هزاران وصدها برابر شده لکن خروجی خوبی نداشته ونقل به مضمون از شهید مطهری ای کاش بعضیها تبلیغ دین وامربه معروف ونهی از منکر نکنند آیا میشود کوری عصاکش کور دگر شود شما مرجعیت دینی را از حوزه ها گرفته اید دراین 44 سال یک خواجه نصیر و علامه طباطبائی و امینی وشهید صدر ومطهری تربیت نکرده اید یعنی بالقوه هم ندارید واگرامثال آیت الله جوادی آملی رامثال بیاورید اینگونه افراد ربطی به خروجی حوزه های بعداز انقلاب ندارند مبلغ بایستی درحد شهید مطهری ومرحوم راشد ودکتر آیتی ازاسلام شناخت داشته باشد تا مضحکه بوقهای بیگانه ومخالفین اسلام نشود
    • تخصصی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      0 0
      خود تحقیر نباشیم. بحمد الله محقق کم نداریم ولی امروزه گستره کار مثل گذشته نیست لذا ضرورت تخصصی شدن و تفکیک تخصصها مورد اذعان همگان است.
  • به 👁 یک مکتب CA ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    ﷽. در کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران»، شهید مطهری میفرمایند🔸:«امروز کلمه ملت به یک واحد اجتماعی گفته می‌شود که دارای سابقه تاریخی‌ واحد و قانون و حکومت واحد و احیانا آمال و آرمانهای مشترک و واحد می‌باشند. ما امروز به جای مردم آلمان و انگلستان و فرانسه و غیره، ملت‌ آلمان، ملت انگلستان، ملت فرانسه می‌گوییم و احیانا به همه آن مردم‌ این کلمه را اطلاق نمی‌کنیم، به یک طبقه از مردم، ملت می‌گوییم، یعنی‌ آنها را به دو طبقه تقسیم می‌کنیم، طبقه حاکمه و طبقه محکومه.» «علمای فقه اللغه می‌گویند:یک تفاوت میان کلمه دین و کلمه ملت‌ اینست که کلمه دین را به خدا می‌توان اضافه کرد و مثلا گفت "دین الله‌" یعنی دین خدا و همچنین به فرد پیرو نیز اضافه می‌شود مثلا گفته می‌شود: "دین زید، دین عمرو. "ولی کلمه ملت نه به خدا اضافه می‌شود و نه به‌ فرد پیرو، گفته نمی‌شود:ملت خدا یا ملت زید یا ملت عمرو، بلکه به‌ آن رهبری که از طرف خدا مأمور رهبری مردم بر طبق طریقه خاصی است اضافه‌ می‌شود، مثلا گفته می‌شود ملت ابراهیم یا ملت عیسی یا ملت محمد. مثل‌ این است که در مفهوم این کلمه رهبری گنجانده شده است. از این نظر می‌توان گفت کلمه ملت نزدیک است با کلمه "مکتب" در اصطلاح جدید، کلمه مکتب نیز معمولا به رهبر یک روش و مسلک اضافه می‌شود. اگر این جهت را که در کلمه ملت نیز، مانند کلمه مکتب، املاء و دیکته کردن گنجانیده شده است مورد توجه قرار دهیم شباهت و نزدیکی این‌ دو کلمه بیشتر روشن می‌شود.»🔸 حضرت آقا گفتند🔹:«ما به حاج‌قاسم سلیمانی شهید عزیز و به ابومهدی شهید عزیزبه چشم یک فرد نگاه نکنیم؛به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم آن وقت اهمّیّت این قضیّه روشن خواهد شد. قدر و قیمت این قضیّه روشن خواهدشد.»🔹 آقا جان! اگر امروز «کلمه ملت به یک واحد اجتماعی گفته می‌شود که دارای سابقه تاریخی‌ واحد و قانون و حکومت واحد و احیانا آمال و آرمانهای مشترک و واحد می‌باشند»، آرمان علی وردی هم میتواند آرمان مشترک و واحدی در 🌏 باشد! شما گفتید باید چشممان به آرمان ها باشد! چطور شد که دانشجوی شاگرد زرنگ کشور سر از حوزه درآورد؟ حالا چطور شد که آرمان ما دانشگاه را به حوزه پیوند زد!؟ أصلا چطور شد که آرمان ما پرواز کرد و خودش را به ما پیوند زد؟!
  • مثل آرمان علی وردی CA ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    امام باقر(ع):«امر به معروف و نهى از منكر، دو مخلوق از مخلوقات الهى هستند؛ هركس آن دو را يارى كند خدا او را عزيز مى‌گرداند، و هركس آن دو را خوار نمايد خدا نيز آن شخص را خوار خواهد كرد.» آرمانِ عزیز آن دو را يارى کرد و خدا او را عزيز کرد! دوست آرمان علی وردی گفت که او فکر می‌کرد شناسایی نمی‌شود، اما به صرف اینکه چهره مذهبی و حزب‌اللهی داشت، او را شناسایی کردند و از او خواستند به مقام معظم رهبری توهین کند، درست مانند داعش که از مدافعان حرم می‌خواستند به اهل بیت(ع) توهین کنند، که آرمان می‌گوید آقا نور چشم ما است! در خطبه نماز جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۲۸ استان البرز، شهرستان کرج آیت الله حسینی همدانی در بخشی گقتند🔻:«اگر کسی سؤال کند که خون شهدایی مثل آرمان و روح‌الله کجا خودش را نشان می‌دهد و تأثیر شهادت شهدای شاه‌چراغ و امثال آن‌ها کجاست؟! عرض می‌کنیم همین حضور دشمن خردکن مردم در ۲۲ بهمن است. مگر کسی کور باشد که تفضلات الهی و توجهات حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه را نسبت به ملت ایران نبیند.»🔻 واقعاً دشمن ما میلیونها سلیمانی را در سرا سر جهان نمیبیند؟ دست قدرت خدا را نمیبیند؟ روح‌الله با شهادتش جهانی شد! هم برای 🇮🇷 هست، هم برای ما در مغرب زمین! دشمنان ما (چه در داخل 🇮🇷، چه در خارج) همه خارجی هستند- یعنی خارج ولایت خدا هستند و داخل حزب شیطان. الْعِزَّةَ لِلَّه! /نِمیره حزب الله ... زیرِ بارِ ذلت یه لحظه هر گز! سرزمینِ غیرت، سلام 🇮🇷! /قیاممون میشه جهانی! /قدس را به زودی پس میگیره، ارتشِ صاحب زمانی! تو مسیر عاشقی موندم /واسه ی این حرم شدم سنگر /مثل آرمان علی وردی /مثل آرشام و علی اصغر! عهد میبندم، روزی لازمت بشم، عـهد میبندم، حاج قاسمت بشم، عـهد میبندم، مثل بهجت و مطهری و سربازای گمنام خادمت بشم! شهید مطهری:«واللهِ و باللهِ قسم می‌خورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش امروز از یهود می‏‌لرزد. واللهِ و باللهِ ما دربرابر این قضیه مسؤولیم. به خدا قسم مسؤولیت داریم.» قدس را به زودی پس میگیره، ارتشِ صاحب زمانی! ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم!!🇮🇷🌏🇵🇸