یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان گفت: روی خوش، صبوری و حفظ جمیع جهات لازمه کار در امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فرض است که پیگیر برگزاری منظم جلسات فصلی ستاد با حضور همه اعضا باشد.

وی با بیان اینکه نباید در انجام و اجرای فرائض دینی خاصه واجب امر به معروف و نهی از منکر معطل دیگران ماند، ادامه داد: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید به چند نکته توجه داشت نخست آنکه باید اهمیت این موضوع را برای مردم بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: در این باب اهمیت این موضوع از معصوم نقل است «وَمَا أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَالْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللّه ِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَرِ، إِلاَّ کَنـَفْثَةٍ فِی بَحْـرٍ لُـجِّیٍّ، همه اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره در مقابل دریاست».

وی افزود: اگر مردم نسبت به دین و واجب امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت شدند، خطرناک است و حتی دیگر کسی نیست که برای جهاد در راه خدا پرورش یابد .

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نسبت به بی تفاوت شدن به فرائض دین باید در جامعه حساس بود، عنوان کرد: متاسفانه این عدم حساسیت در شهر دیندار و مذهبی اصفهان در حال کم رنگ شدن است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان باید طی بازرسی هایی به مسئولین دستگاه های دولتی این تذکر را بدهند که هر مدیری نسبت به کارکنان و مراجعین خود مسئول است و برای حفظ حجاب و شئونات اسلامی در محیط های اداری، فرم های پوششی مناسبی برای بانوان کارمند خود تعیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در امر رعایت حجاب و عفاف و مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه باید از خود شروع کرده و این امور در ادارات دولتی و تأکیدات مدیران محقق شود. البته باید توجه داشت در امر رعایت این امور و اجرای مسایل مربوط به حجاب و عفاف باید با ملایمت، خوبی و تدریجی عمل کرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان عنوان کرد: روی خوش، صبوری و حفظ جمیع جهات لازمه کار در امر به معروف و نهی از منکر است، باید از سرنوشت دوران اهل بیت و چگونگی رفتار مردم با اهل بیت عبرت گرفت و دانست که تا فهم مردم ایجاد نشود نباید هرگونه رفتار و حرکت کرد.

امام جمعه اصفهان در پایان به لزوم فضا سازی شهری با بهره گیری از الگوهای اسلامی و هنرمندانه تأکید کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گزارشی از فعالیتهای ارائه داد و اگفت: برای جلوگیری از گسترش بی حجابی در جامعه طرح ۵ محوری که به شکل کاملا نرم و مومنانه اجرا می شود آماده شده و همچنین برای ایام نوروز با همکاری شهرداری برنامه های فرهنگی و ایجابی خوبی برای حفظ شئونات اسلامی و اجتماعی طرح ریزی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha