پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
photo_2023-02-26_08-02-09.jpg

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد گفت: مدارس علمیه بانوان، ظرفیت‌های عظیمی در جهت تربیت مبلغان خواهر و بانوان فرهیخته دینی در سطح جامعه را دارا هستند و شکل‌گیری آنها با هدف دفاع از حریم دین و مقابله با انحراف‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، خانم حبیبه شاهنده مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، ظهر امروز در نشست با مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد که در محل این اداره با موضوع آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: مدارس علمیه بانوان، ظرفیت‌های عظیمی در جهت تربیت مبلغان خواهر و بانوان فرهیخته دینی در سطح جامعه را دارا هستند و شکل‌گیری آنها با هدف دفاع از حریم دین و مقابله با انحراف‌های اجتماعی است.

وی افزود: از جمله رسالت‌های حوزه‌ علمیه خواهران، فرهنگ‌سازی و فراهم‌کردن زمینه برای بیان احکام بانوان، مهارت‌های زندگی و پاسخگویی به شبهه‌های دینی در مدارس دخترانه، پایگاه‌های بسیج محلات و هیئت‌های مذهبی بانوان می‌باشد.

مدیر مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد با اشاره به آغاز فرایند پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران، یادآور شد: هر سال استادان و مبلغان خواهر در ایام پذیرش با حضور در مدارس دخترانه شهرستان به تشریح فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این نهاد دینی می‌پردازند و به‌طور قطع همکاری مدیران مدارس، معلمان و مربیان پرورشی در این زمینه اهمیت بسزایی دارد.

در ادامه این نشست، الله‌بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش پارس‌آباد، با اشاره به نقش ویژه حوزه‌ علمیه در جامعه، اظهار داشت: طلاب مدارس علوم دینی همیشه در بقای دین و تقویت روحیه معنوی مردم نقش موثری داشته‌اند و در عصر کنونی که بارش هجمه‌ها و شبهه‌های مختلف در فضای مجازی علیه نظام و اسلام اتفاق می‌افتد، این خواهران طلبه هستند که پاسخگوی این شبهات می‌باشند و در احیای فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در جامعه به ایفای نقش می‌پردازند.

وی با اعلام آمادگی مجموعه آموزش و پرورش پارس‌آباد برای همکاری با مدرسه علمیه خواهران این شهرستان در عرصه‌های مختلف تربیتی و پرورشی، یادآور شد: همکاران ما در مدارس دخترانه ضمن حمایت از تبلیغ آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران، دانش‌آموزان مستعد برای ورود در عرصه طلبگی را شناسایی کرده و از حضور مبلغان و استادان خواهر در نشست‌ها و گفتمان‌های و مراسم‌های دینی استقبال می‌کنند.

نجفی در ادامه تصریح کرد: رسالت حوزه علمیه و آموزش و پرورش در تربیت دینی دانش‌آموزان، رسالتی ارزشمند است که بدون همکاری و همراهی این دو نهاد محقق نخواهد نشد، بنابراین بایستی از این ظرفیت به نحو احسن در جهت تعالی و تربیت دانش‌آموزان استفاده کنیم.

مقابله با انحراف‌های اجتماعی، فلسفه تربیت بانوان طلبه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha