دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست هفته تربیت اسلامی

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری هفته تربیت اسلامی برنامه های این هفته را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حسنعلی عزت‌خواه مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی ضمن تبریک ولادت امام سجاد (ع)، مهم‌ترین هدف دشمن در اغتشاشات اخیر را هویت زدایی تاریخی و تطهیر رژیم پهلوی دانست و افزود: وظیفه ماست که بصیرت سیاسی دانش‌آموزان را در برابر چنین توطئه هایی بالا ببریم.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ انقلاب شکوفا و نسل ما فداکار و ایثارگر شده است، ابراز داشت: نمونه بارز آن شهید علی لدنی نوجوان ۱۴ ساله ایذه ای است که برای نجات دیگران خود را به دل آتش و زد و جان دو زن سالمند را نجات داد و دلیلی بالاتر از نیست که برای دانش‌آموز ما ایثار و فداکاری به خوبی تبیین شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اگر دو بًعد علم و تهذیب با هم نباشند پرواز به سمت حیات طیبه امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه مربی باید بتواند دانش‌آموز را به سمت تربیت اسلامی بکشاند و لذا نیاز به الگو دارد، افزود: الگویی بالاتر و مهم‌تر از قرآن، نهج‌البلاغه و ائمه اطهار برای مربی و دانش‌آموز وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تربیت کسب کردن نیست بلکه کشف کردن است، خاطر نشان کرد: باید ویژگی‌های نهفته درون‌ دانش‌آموزان را کشف کنیم نه به صورت اکتسابی به آنها یاد بدهیم که فراموش کنند، گر چه می‌دانیم اگر چیزی را خود دانش‌آموزان کشف کنند فراموش شدنی نیست.

عزت‌خواه با تأکید بر اینکه تربیت فهماندن نیست بلکه فهمیدن است، افزود: اینکه ما فقط توضیح بدهیم صحیح نیست، باید دانش‌آموز را طوری تربیت و آموزش دهیم که مثل چشمه بجوشد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اگر دانش‌آموز« معرفتی» خدای خود را بشناسد هیچ عامل درونی نمی‌تواند آن را از وی بگیرد.

عزت‌خواه بیان کرد: تربیت مستمر، نقد مستمر می‌طلبد و نقد مستمر بازنگری، بازسازی و بازآفرینی در پی دارد.اگر تهذیب در کار نباشد علم تولید شده هم به درد نمی‌خورد و باید اول خودساخته شویم تا بتوانیم جامعه را بسازیم.

عزت‌خواه با اشاره به سخنان شهید رجایی که مربیان امور تربیتی سربازان انقلابند و سرباز باید در همه حال آماده و هوشیار باشد، خاطرنشان کرد: شعار محوری امسال برای هفته تربیت اسلامی تحت عنوان «تربیت همیشه و همه جا است».

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عناوین برنامه نیز از هشتم تا ۱۴ اسفند تحت عنوان هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی نام‌گذاری کرده‌اند. عطر افشانی گلزار شهدا در همه‌ شهرستان استان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در مرکز استان و دیدار ائمه جمعه در شهرستانها از برنامه‌های اولین روز از این هفته هستند.

عزت‌خواه طرح «شنبه های تفسیری» پیشنهادی امام جمعه سی سخت به مدت ۱۵تا ۲۰دقیقه تفسیر سوره نور و حجرات را یادآور شد و گفت: کلید این طرح در مرکز استان زده شده و در سایر مناطق استان نیز طی هفته آینده اجرا خواهد شد.

وی افزود: برای ایجاد پیوند با علما قرار شده اولین بار در استان برنامه‌های هفته تربیت اسلامی را در کنار امامزادگان و بقعه علمای شاخص برگزار شود. در شهرستان بویراحمد این برنامه در امامزاده‌ شاه‌قاسم برای بزرگداشت مقام آیت‌الله ملک حسینی، در شهرستان کهگیلویه در کنار بقعه آیت‌الله میراحمد تقوی و آیت‌الله حسینی، در گچساران در بقعه آیت‌الله کاشانی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: علما پایه‌گذار تربیت اسلامی بوده‌اند و باید در چنین روزی از آنها تقدیر کنیم.

عزت‌خواه عنوان کرد: روز پنج‌شنبه پیاده روی به سمت شهدای گمنام را داریم. روز جمعه نیز حضور در مراسم نماز جمعه را در همه شهرستان‌ها داریم‌.

وی اضافه کرد: روز شنبه تجلیل از فعالان حوزه تربیتی را در سطح اداره آموزش و پرورش داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha