یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسن محمدی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: امام سجاد علیه السلام در کنار جهاد تبیین به جهاد علمی هم روی آورد و در این راستا با علمای ادیان و مذاهب و برخی روحانی نماهای وابسته به حکومت اموی مناظره علمی می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی امروز در مراسم جشن ولادت امام سجاد (ع) که در مسجد طوبی ارومیه برگزار شد با بیان این که در جنگ کامل فرهنگی قرار داریم و راهکار مقابله با آن جهاد تبیین است، اظهار داشت: دوران امام سجاد علیه السلام دوران بسیار خفقانی بود که توسط حکام آن عصر ایجاد شده بود و شیعیان نمی توانستند ابراز وجود کنند. حجاح بن یوسف به عنوان یکی از زمامداران اموی ۸۰ هزار نفر از شیعیان را زندانی و بیش از ۱۱۰ هزار نفر را قتل عام کرد، اما در چنین عصری امام سجاد علیه السلام به تبیین روی آورد و چهره بنی امیه را افشا کرد.

وی افزود: در اثر کوتاهی امت و خواص جامعه در حکومتی که به نام اسلام بنا شده بود در منابر علی (ع) را لعن می کردند و اگر تبیین صورت نگیرد امام حیّ و حاضر این گونه مظلوم می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: امام سجاد علیه السلام در عصری پرچم تبیین را به دست گرفت که حکومت اموی علناً با اسلام به مخالفت برخاسته بود و شعائر و نشانه های دین را به حاشیه رانده و شرب خمر را علنی کرده بود، مکه را به منجنیق بست و فسادهای گسترده ای در ممالک اسلامی رواج یافته بود.

وی گفت: امام سجاد علیه السلام در کنار جهاد تبیین به جهاد علمی هم روی آورد و در این راستا با علمای ادیان و مذاهب و برخی روحانی نماهای وابسته به حکومت اموی مناظره علمی می کردند.

حجت الاسلام محمدی مراقبت و محافظت از حماسه عاشورا را یکی از مهم ترین وظائف امام سجاد (ع) دانست و افزود: امام سجاد مدام کربلا را در مقاطع مختلف به یاد مردم می انداختند و با این مسئله به مردم می فهماندند که حکومتی که ادعای پیروی از مکتب پیامبر را دارد، فرزندانش را در کربلا تشنه لب به شهادت رسانده است.

وی اضافه کرد: امام سجاد علیه السلام در قالب دعا معارف دینی و الهی را به مردم منتقل کردند و همه رفتارها و کردار امام سجاد علیه السلام نوعی مبارزه با حکومت وقت بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تربیت نیرو و ساماندهی پیروان اهل بیت(ع) را یکی دیگر از رسالت های امام سجاد علیه السلام دانست و گفت: امام سجاد در عصری که خفقان مطلق حاکم بود به تربیت شیعیان و پیروان اهل بیت روی آورد و انقلاب اسلامی نیز در عصر پهلوی دقیقا همین راهبرد را در پیش گرفت.

وی عنوان داشت: مهم ترین رسالت ما در این عصر تسلط به تاریخ معاصر، تاریخ قاجار و پهلوی است و بسیاری از وزرای پهلوی به ناکارآمدی و فساد گسترده در زمان شاهنشاهی اعتراف می کنند که در کتب متعددی از زبان این افراد به نگارش درآمده است و باید ضمن تسلط به تاریخ گذشته دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مردم تبیین کنیم.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: غرب در سیر افولی قرار دارد و امروز آن ها هم در فرهنگ و هم سیاست رو به افول هستند، غربی ها ایرانی ها را مردمی وحشی و عقب مانده خطاب می کنند در حالی که خودشان امروز به خوردن سوسک ها و آشغال ها روی آورده اند.

وی تأکید کرد: در بحران هایی نظیر سیل، زلزله و کرونا و ... حضور مردم در عرصه زیبایی ها را به رخ می کشد، اما در بحران هایی که در غرب اتفاق می افتد به راحتی می توان فرهنگ عریان و غیر انسانی آن ها را مشاهده کرد و این ها باید به مردم تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha