یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار شهردار قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برخی اقدامات انجام شده است که تلقی این است که پیوست حوزوی آن رعایت نشده است، لذا باید تدابیری اندیشیده شود که رونق علمی و حوزوی در قلب شهر مقدس قم بهتر از قبل ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار دکتر سقائیان نژاد شهردار قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه در سخنانی گفت: در منطق اسلام که عقلانی است نظام عبادی با نظام ارتباط اجتماعی درهم تنیده است و کمتر می توان بین نظام عبادی و ارتباط با خدا و خدمت اجتماعی تفکیک قائل شد.

وی افزود: نظام عبادی در اسلام همواره در درون آن یک ارتباط با جامعه و خدمت به مردم نیز تعبیه شده است، لذا همه خدمات اجتماعی که ما انجام می دهیم با یک رویکرد الهی عبادت می شود و مشمول پاداش الهی است.

مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد: تار و پود ماه مبارک شعبان و رمضان خدمت و عبادت است و با رعایت سه عنصر اخلاص، امانت داری و صداقت همه کارها تبدیل به عبادت می شود.

آیت الله اعرافی در ادامه سخنان خود در توصیه هایی برای هرچه بهتر خدمت کردن به قم در شهرداری گفت: رویکرد خوبی در ادوار گذشته برنامه ریزی شده که باید با انسجام و قوت ادامه پیدا کند.

وی افزود: داشتن یک پیوست فرهنگی، معنوی و اجتماعی خوب در همه برنامه ریزی ها و کارها بوده است که باید تقویت شود و به آن اهتمام داشت.

مدیر حوزه های علمیه با انتقاد از کم توجهی به معماری اسلامی ایرانی گفت: رویکرد ایرانی اسلامی به شهرسازی و معماری کم می باشد و البته باید گفت در این عرصه حوزه و دانشگاه قصور دارند.

آیت الله اعرافی در توصیه بعدی خود تأکید کرد: باید تلاش کرد که برای خدمت به مردم و روان سازی کارها از ابزارهای نو و هوش مصنوعی با رعایت همه جوانب آن نیز بهره برد.

وی توجه به مقاوم سازی را مهم دانست و افزود: مقاوم سازی و توجه به استحکام بناهای شخصی و عمومی بسیار مهم است و البته در این وضع گرانی ها و نبود فرهنگ مناسب در برخی جاها این کار دشوار است، اما این حوادث و اتفاقاتی که در شهرستان خوی یا ترکیه و سوریه اتفاق افتاد یک زنگ خطری است که باید به آن توجه کرد.

امام جمعه قم توجه به بُعد بین المللی قم به عنوان یک جهان‌شهر را از دیگر نکات مهم دانست و گفت: داشتن یک رویکرد بین المللی به برنامه ها و مدیریت های شهری قم بوده است باید تقویت شود.

مدیر حوزه های علمیه در بخش پایانی سخنان خود ضمن انتقاد از کم توجهی به پیوست حوزوی در ساخت و سازها و پروژه های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)گفت: در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برخی اقدامات انجام شده است که تلقی این است که پیوست حوزوی آن رعایت نشده است، لذا باید تدابیری اندیشیده شود که رونق علمی و حوزوی در قلب شهر مقدس قم بهتر از قبل ادامه پیدا کند.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار آقای سقائیان نژاد شهردار قم به بیان گزارشی از فعالیت ها و برنامه های انجام شده‌ پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ! IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    اتوبوسهای یکسره مثلا از پردیسان می رفتند قلعه کامکار و بالعکس، رو راحت برداشتند!!! استاندار زمان دولت قبل این کار کرده بود و برای تسهیل عبور و مرور و ... کار خوبی بود اما ...!
  • چرا IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    در آستانه بارشها آمدند یکی از سایبانهای ایستگاه میدان شهید مطهری کندند برداشتند و بردند! مردم رو حین باران چنین مورد بی مهری قرار دادن چه تدبیری است؟!
  • پیاده رو IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    پیاده رو های خیابان امامزاده ابراهیم موزاییکهایی که نصب کرده اند در موارد متعدد هم تراز نیستند و هم باعث ایست و تجمع آب می شوند و هم تق و لقند و پیاده روی مطمئن را ...
  • فرهنگی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    شهرداری برای تبلیغات حجابی و عفافی چقدر کار کرده است؟ آن چه مشاهده می شود شبه صفر است؟ بودجه فرهنگی شهرداری کجا مصرف می شود؟
  • ؟! IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    چرا رانندگان واحدها خانم را از درب جلو سوار می کنند؟ خانم میخاد رد بشه در دالان تنگ یعنی چه نظارتی بر کار رانندگان هست؟ چرا عملا تعلیم اختلاط داده می شود؟
  • خودروی زائر بر و اتوبوس خط آذر IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    ماشین های برقی زائر بر در اطراف حرم برای انتقال زائران به طرف حرم مطهر در ساعات شلوغی مثل نزدیک ظهر یا روزهای شلوغ مثل ایام شهادت کم تعداد هستند و زائران مسن سالمند بیمار که توانایی دویدن و هل دادن ندارند نمی توانند سوار ماشین های برقی زائر بر شوند متاسفانه رانندگان این ماشین های برقی زائربر هم توجه ندارند که اولویت سوار شدن با سالمندان است و نباید در ساعات و روزهای شلوغی که ماشین کافی برقی زائر بر وجود ندارد کسانی که با دویدن و هل دادن سوار شده اند را سوار کند و سالمندان بیمار را باقی گذارد ، ای کاش اتوبوس های گردشی اطراف حرم هم حذف شود و مثل سابق اتوبوس های خط آذر بتوانند تا بازار بیایند.
  • سالمندان و پله پل هوایی IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    1 0
    برخی از پل های هوایی قم مثل پل هوایی روبروی پردیس تهران مستقر در نزدیکی ترمینال قم مجهز به بالابر و آسانسور هستند ولی هیچ اقدامی برای آسانسور دار کردن سایرپل های هوایی نشده است. و معلوم نیست سالمندان چگونه باید از پله های پل های هوایی بالا روند. به جای آن هر ساله جدول های خیابان رنگ آمیزی می شود که ظرف چند هفته هم رنگ از بین می رود .