جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه مهارت های تدریس عمومی اساتید حوزه علمیه خوزستان

مدیر حوزه علمیه خوزستان افزود: الحمدلله استان تقریبا در مسائل حوزوی از جمله استان های ممتاز کشور به حساب می آید اما اگر به استعدادها و قابلیت های استان نگاهی بیاندازیم می بینیم که فاصله زیادی تا جایگاه مطلوب و مناسب استان داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید علی بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان امروز در کارگاه مهارت های عمومی تدریس اساتید حوزه علمیه خوزستان، با تبریک ماه شعبان المعظم، بیان کرد: ماه شعبان، ماه مودت و ارتباط با پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) می باشد، از خداوند منان درخواست می‌کنیم همانطور که در صلوات یومیه ماه شعبان تکرار می کنیم ما را موفق به رعایت آداب و انجام اعمال این ماه بدارد، تا در نهایت بهره کافی و وافی از این ماه را به عنوان ذخیره‌ای برای ماه مبارک رمضان برده‌ باشیم.

وی با اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه «وَ اعْمُرْ قَلْبِی بِطَاعَتِک وَ لاَ تُخْزِنِی بِمَعْصِیتِک‌... وَ نَشَرْتَ عَلَی مِنْ عَدْلِک وَ أَحْییتَنِی تَحْتَ ظِلِّک‌ »، بیان کرد: اگر خداوند همین دعا را در ابتدای ماه شعبان برای ما مستجاب کند و ما را در این زمینه موفق بدارد، خیر دنیا و آخرت را داریم و بهره مناسبی خواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه خوزستان افزود: الحمدلله استان خوزستان تقریبا در مسائل حوزوی از جمله استان های ممتاز کشور به حساب می آید اما اگر به استعدادها و قابلیت های استان نگاهی بیاندازیم می بینیم که فاصله زیادی تا جایگاه مطلوب و مناسب استان داریم.

وی گفت: جغرافیای استان خوزستان در طول تاریخ سهم ویژه‌ای در تربیت علمای فاضل و مستعد از حیث علمی، اخلاقی، تهذیبی و تاثیر گذاری در جامعه داشته است به طوری که علمای تراز اول تشیع تربیت یافته خوزستان بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان خاطرنشان کرد: در سالیانی نه چندان دور در بعضی از شهرهای استان تعدد مجتهدین را داشته ایم اما این مساله در حال کم رنگ شدن است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان افزود: نیاز است که با توجه به کثرت طلاب، اساتید و مدارس علمیه در استان خوزستان با یک برنامه ریزی مناسب جهش، رشد و تعالی مناسبی در زمینه افزایش کمی و کیفی مجتهدین داشته باشیم که این مهم مگر به همت شما اساتید بزرگوار که سهم ویژه ای در این کار دارید و برنامه ریزی دقیق مدیریت حوزه علمیه خوزستان اتفاق نمی افتد.

وی عنوان کرد اگر اساتید تلاش مضاعفی در تحصیل علم، مهارت، آداب و مسائل اخلاقی داشته باشند و خود را مکلف به تحصیل، تهذیب و رشد بیشتر بدانند و همین اهتمام را در انتقال این مفاهیم، علوم و آداب نسبت به طلاب خود داشته باشند می توان امیدوار بود که در سالیانی نه چندان دور شاهد پرورش چهره های بسیار ارزشمند برای خدمت به عالم تشیع، قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان گفت: تشکیل این جلسات مقدمه ای است برای رسیدن به این هدف و از شما اساتید تقاضا دارم که با اهتمام، توجه و نیت خدمت به سربازان امام زمان(عج) اوقات خود را صرف کنید تا به فضل الهی و توجهات خاصه اهل بیت(ع) این هدفی که در پیش رو داریم نزدیک و نزدیک تر شود و ما بتوانیم نقش کوچکی در این وظیفه و تکلیف داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha