دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای، جهاد دفاعی علاوه بر جهاد نظامی شامل جهاد سیاسی، اقتصادی، تبیین فرهنگی و علمی است و اینگونه جهاد بر زن و مرد واجب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرکار خانم منیر کبیر از طلاب فارغ‌التحصیل سطح ۴ رشته فقه و اصول جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با ارائه مقاله «حکم حضور زن مسلمان در عرصه‌های جهاد و دفاع نظامی در اندیشه و مکتب دفاعی امام خامنه‌ای» در همایش بین المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای شرکت کرده است.

وی در این باره اظهار داشت: در این مقاله اقسام جهاد و حکم جهاد ابتدایی و جهاد دفاعی بانوان از دیدگاه مشهور فقها و مقام معظم رهبری تبیین شده است.

این بانوی پژوهشگر افزود: همچنین شاخص‌ها و عناصر تشکیل دهنده جهاد دفاعی بانوان در منظومه فکری امام خامنه‌ای حفظه‌الله با بهره وری از بیانات ایشان استخراج و در این اثر پژوهشی عرضه شده است.

وی با اشاره به انگیزه خود جهت شرکت در این همایش، تصریح کرد: در این زمان که دشمن بیشتر از قبل خانواده‌ها و زنان را هدف هجمه خود قرار داده، تبیین منظومه فکری امام خامنه‌ای و شناساندن اندیشه‌های رهبری برای مقابله با اعمال فریبکارانه دشمنان ضروری است.

سرکار خانم کبیر با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه و به‌ ویژه جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در اینگونه همایش های کلان، تاکید کرد: امروز دشمن با قصد نابودی اسلام و انقلاب اسلامی با جنگ نرم و از راه فریب و نیرنگ وارد صحنه شده و با به کارگیری تمام امکانات داخلی و خارجی تلاش می‌کند به اهداف خود برسد، از این رو حوزه‌های علمیه و جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها رسالت مهمی در زمینه تبیین حقایق برعهده دارند.

وی بیان داشت: هر فرد با توجه به توان و تخصص خود باید هجمه‌های دشمنان را شناسایی و بی اثر سازد.

این دانش آموخته جامعة الزهرا علیهاالسلام با اشاره به جایگاه بانوان در تبیین و دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی با توجه به اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، عنوان کرد: در منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی، جهاد دفاعی علاوه بر جهاد نظامی شامل جهاد سیاسی، اقتصادی، تبیین فرهنگی و علمی است و اینگونه جهاد بر زن و مرد واجب است.

وی تصریح کرد: حضور فعال زنان مسلمان به ویژه بانوان طلبه در روشنگری و جهاد تبیین تأثیر بسزایی دارد. همان طور که حضور بانوان محجبه و متدین در صحنه‌ها و سنگرهای مختلف فرهنگی مانند مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز پزشکی، تجاری، اقتصادی، سیاسی و ... تأثیر مضاعف خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha