جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
اختتامیه مسابقه کتابخوانی صحیفه

حوزه/آیین اختتامیه مسابقه کتابخوانی از کتاب «شرح قرآنی دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه» با تقدیر از برگزیدگان این مسابقه در دو بخش پویش و سوال چهارگزینه ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در آیین اختتامیه مسابقه کتابخوانی از کتاب «شرح قرآنی دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه» بر اهمیت حضور مدیران اجرایی استان در تکریم کتاب و کتابخوانی تاکید و کرد و افزود: حوزه کتاب و کتابخوانی تا حدی مظلوم است که هر تلاشی انجام شود حق مطلب در مورد آن ادا نمی شود و حضور بسیاری از مدیران فرهنگی، اجرایی، حوزه های علمیه و مدیران و فرماندهان نظامی انتظامی در مراسم امروز نشان از اهمیت مدیران دستگاه های اجرایی استان به حوزه کتاب و کتابخوانی است که مقام معظم رهبری آن را واجب دینی دانسته اند. در نهایت امیدواریم که با همراهی، همدلی و هم افزایی بیشتر و کمک دستگاه های اجرایی بتوانیم در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش آفرینی کنیم.

انس با صحیفه سجادیه در جهت تربیت و ارشاد

حجت الاسلام محمد سعید نریمانی، مسئول دارالقران‌های حوزه های علمیه در این مراسم گفت: کتاب صحیفه سجادیه که بسیاری از بزرگان آن را انجیل اهل بیت (ع) و زبور آل محمد (ص) دانسته اند و بسیاری از غیرمسلمانان آن را ستایش کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: همه ما برای تربیت و آگاهی نیاز به استادی داریم که ما را ارشاد کند و انس با کتاب‌هایی همچون قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به ما در این راه کمک می کند.

صحیفه کتاب آموزش حرف زدن و عشق ورزی به خداست

ابوالفضل بهرام پور، کارشناس دینی و مفسر قرآن نیز در حاشیه رونمایی ترجمه کتاب «صحیفه سجادیه» ابراز داشت: امام زین العابدین به ما آموخته است که دعا کردن یک نوع حرف زدن با خداست و مهم است که بلد باشیم با خدا چگونه حرف بزنیم و عشق بورزیم.

وی افزود: امام سجاد (ع) در صحیفه می فرمایند خدایا تو خودت را غفار معرفی کردی و این یعنی مخاطب تو گناهکاران هستند و هم میخواهی ببخشی و ادعیه صحیفه سجادیه همه از نوع عشق ورزی با خداست.

صحیفه خوانی قاری بین المللی محمدرضا پورزرگری، گرامیداشت استاد اخلاق مرحوم حجت‌الاسلام شهیدی‌پور و رونمایی از کتاب ترجمه صحیفه سجادیه با حضور ابوالفضل بهرام پور نیز بخش ویژه این مراسم بود.

لازم به ذکر است، این مراسم با حضور حجج علی مقنی، مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه، مرتضی وافی، مدیر موسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه؛ روح‌الله امرالهی، عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم، فخرالدین یوسف پور، مدیر خانه مطبوعات، هادی بادینلو، معاون فرهنگی سپاه علی بن ابی طالب (ع) استان؛ علی حقگو، رئیس اداره مشارکت عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان و مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و با همکاری معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور، اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه، با تقدیر از برگزیدگان این مسابقه در دو بخش پویش و سوال چهارگزینه ای در سالن غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha