شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1073946
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
تصاویر / مراسم یادواره شهدا در مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین 
-عکس ابوالفضل قاسمی

حوزه / بوسیدن دست پدر و مادر از ویژگی‌های عباس بود و هر وقت از خانه خارج می‌شد و یا به خانه بازمی‌گشت، دست مادرش را می‌بوسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حسین صلح جو از یادگاران دوران دفاع مقدس استان قزوین شب گذشته در یادواره شهدا که در مسجد شیخ الاسلام قزوین با حضور جمعی از اساتید و طلاب این مدرسه و به یاد شهید عباس خالقی از شهدای اغتشاشات اخیر شهرستان تاکستان برگزارشد گفت: شهدا برای رضای خدا مجاهدت کرده و دارای اخلاص در راه خدا بودند و به تمام تعلقات دنیایی پشت پا زدند و رنگ و بویی خدایی به خود گرفتند. زمانی که چهره انسانی رنگ و بوی خدایی بگیرد در تمام تاریخ می درخشد و این رنگ و بو هیچ گاه از بین نخواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: شهدا در مقابل فشارها ایستادگی می‌کردند و توانمندی‌های‌خود را در راه مقابله با دشمن نشان می‌دادند و هیچ گاه در مقابل دشمن سر تعظیم فرود نیاورده و به همین سبب این چهره ها ماندگار بوده و از بین نمی روند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: پیام شهیدان آن است که هیچگاه در مقابل دشمن سر تعظیم فرود نیاورید و تمام قوای خود را در راه اسلام و انقلاب در طبق اخلاص بگذارید که خداوند به کسانی که این راه را طی کنند وعده پیروزی داده است.

وی ادامه داد: شهادت توفیقی است که تنها نصیب آنهایی شد که کارهای تربیتی و سیر اخلاقی را طی کرده و توانستند اندازه خود را به لباس تک سایز شهادت برسانند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: آنچه باعث شد تا یاد و نام خاطره شهدای دفاع مقدس همچنان داغ و پرحرارت باشد، حرکت این شهدا در مسیر ولایت و هم‌قدمی با ولایت است.

پدر شهید عباس خالقی هم بیان کرد: عباس ۱۲ بهمن سال ۱۳۷۸ به دنیا آمد و تولد فرزندم مقارن با سالروز ورود امام(ره) به میهن بود.

وی بیان کرد: زمانی که قنداقه عباس را آوردند خانه ما کلاس قرآن برگزار می شد و معلم قرآن دایی بنده بود که ایشان روحانی بودند؛ وقتی قنداقه عباس را دادیم تا ایشان اسم بگذارند، بعد از نام گذاری عباس به بنده گفتند که یک رازی را میگویم برای همیشه باید در دلت داشته باشی؛ این قنداقی که من اسم گذاشتم یک بچه استثنایی و یک ناجی است.

پدر شهید خالقی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید خالقی گفت: فرزندم برای پدر و مادر احترام ویژه‌ای قائل بود و همیشه با ادب و مهربانی رفتار می‌کرد. بوسیدن دست پدر و مادر از ویژگی‌های عباس بود و هر وقت از خانه خارج می‌شد و یا به خانه بازمی‌گشت، دست مادرش را می‌بوسید.

وی ادامه داد: اگر عباس روز ۳۰ شهریور در آن اغتشاشات شهید نمی شد خیلی ها مثل عباس در همین قزوین کشته و شهید می شدند؛ عباس باعث شد قائله اغتشاشات در شهر ما جمع شود.

یادآوری می شود، شهید عباس خالقی روز ۱۲ بهمن ماه سال ۷۸ در یکی از روستاهای خدابنده استان زنجان دیده به جهان گشود. او کارگر شرکت بود، ازدواج کرد، صاحب یک فرزند شد و در سی‌ام شهریور در ناآرامی‌های تاکستان به شهادت رسید.

انتهای پیام

خبرنگار: ابوالفضل قاسمی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha