شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مدارس حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت کم نظیری دارد که انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار داده که در خانواده و سطح جامعه تاثیرگذار بوده و این میزان تاثیرگذاری قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری در آیین سومین هم اندیشی دانش آموختگان سراسرکشور و معاونین فرهنگی استان‌ها که در سالن شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با تاکید بر ساخت جامعه ای دینی اظهار داشت: ایده مهدویت و انتظار ظهور اصلی‌ترین عنصر تمدن ساز در جامعه اسلامی و شیعی است.

وی نبود ایده مهدویت و انتظار ظهور را عامل واپس‌گرایی جامعه اسلامی دانست و افزود: نبود احساس انتظار در جامعه باعث واپس‌گرایی و عقب ماندگی جامعه و تسلط فرهنگ غرب در جامعه می شود که در نهایت عقب ماندگی جامعه اسلامی را رقم می‌زند.

عضو مجلس خبرگان و رابط رئیس جمهور با حوزه های علمیه تصریح کرد: عامل ثبات جامعه انتظار است و کسانی که در سایه انتظار تغییر نمی‌کنند می‌توانند نسبت به عهد خود با پیامبر اکرم(ص) وفادار مانده و زمینی و مادی نشوند.

وی نیاز جامعه امروز را تقویت روحیه انتظار عنوان کرد و گفت: باید با تقویت روحیه انتظار در همه افراد و جامعه آرمان‌های بزرگ حضرت مهدی(عج) را ترویج دهیم زیرا خداوند پسندیده است پرچم دین پسنده ای اسلام توسط حضرت مهدی(عج) در جهان برافراشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ناامنی های کوشه کنار جهان را به علت عدم سیطره دینداران در جهان دانست و خاطرنشان کرد: امروز ناامنی‌های جهان به خاطر عدم سیطره و عدم اقتدار جهانی دینداران است پس برای ایجاد امنیت باید قدرت مومنان در جهان را افزایش داده و تامین کنیم.

وی یادآور شد: ما در انقلاب اسلامی طعم امنیت را چشیدیم اما هر گاه دشمن خواست به ما ضربه بزند ابتدا اقتدار ما را به خطر انداخت و سپس دین داری مردم را تضعیف کرد که نتیجه آن ایجاد ناامنی در جامعه شد و تمام این مسیر را در فضای مجازی پیموده است.

عضو مجلس خبرگان و رابط رئیس جمهور با حوزه های علمیه ادامه داد: باید در گام نخست قدرت نظام اسلامی را در دلها و با احساس مودت و نزدیکی ایجاد کنیم زیرا علاج مشکلات فرهنگی امروز جامعه ما به قول مقام معظم رهبری باتوم نیست بلکه در کار فرهنگی است.

وی ظرفیت حوزه های علمیه خواهران را در انجام کارهای فرهنگی فرصتی بکر دانست و مطرح کرد: مدارس حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت کم نظیری دارد که انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار داده و شبکه بزرگی در کشور توسط مدارس علمیه خواهران ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تاثیر بانوان در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: بانوان می‌توانند در خانواده و سطح جامعه تاثیرگذار بوده و این میزان تاثیرگذاری قابل توجه است به طوری که برای رسیدن به جامعه ای دینی و الهی باید نقش زنان را پررنگ تر ببینیم زیرا پشت سر هر مرد موفقی مادری عزت‌مدار و قدرتمند بوده است و باید این نقش جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: من در سفرهای استانی یکی از کارهایی که انجام میدهم بازدید از حوزه های علمیه خواهران است و شاهد تلاشهای مدارس علمیه خواهران هستیم و این تلاش‌ها برای ما ارزشمند بوده و باید حوزه‌های علمیه را تقویت کنیم تا انتظار ظهور را داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان و رابط رئیس جمهور با حوزه های علمیه در پایان یادآور شد: مدیران باید نگاهی تمدن ساز برای آمادگی ظهور داشته باشند و برای آماده سازی جامعه تلاش کنند، ما حامی حوزه خواهران هستیم و امیدواریم در جهت تحصیل رضایت امام زمان(عج) حرکت کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha