شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1074708
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
همایش

حوزه/ همایش بزرگ نهضت تفسیر قرآن کریم ویژه مبلغان طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی ۱۴۰۲، به میزبانی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همایش بزرگ نهضت تفسیر قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور ویژه مبلغان طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی ۱۴۰۲، در سالن همایش‌های امامزاده شاه سید علی (علیه السلام) برگزار شد.

در این همایش بیش از ۵۰۰ نفر از مبلغان اعزامی و برخی مدیران و مسئولان اوقاف و امور خیریه حضور داشتند.

سخنران ابتدایی همایش حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف بود؛ او با اشاره به هم اندیشی صورت گرفته در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: مقرر شده است که ۱۱ کارگروه تخصصی در این زمینه تشکیل شود که تاکنون ۴ مورد از آنها شکل گرفته و به این ترتیب و در آینده نزدیک، اعزام مبلغان به صورت عمومی صورت نمی‌گیرد بلکه آیین‌نامه‌ای تدوین شده که بر اساس آن مبلغان به صورت تخصصی تربیت و اعزام شوند.

حجت‌الاسلام شفیع‌زاده از آغاز فرآیند شکل‌گیری کارگروه‌های تفسیر و مشاوره خبر داد و گفت: هر کدام از مبلغان باید با توجه به علاقه و استعداد خود، در یکی از این ۱۱ کارگروه شرکت کنند ضمن اینکه دوره‌های آموزشی آینده هم بر اساس موضوع کارگروه‌ها برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی از اساتید تفسیر قرآن سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه اخلاق، عقاید، احکام و مسائل اجتماعی و فرهنگی را می‌توان بر اساس آیات قرآن بیان کرد گفت: آقای قرائتی مبتکر عقایدگویی قرآنی است، متفاوت با عقایدگویی گذشته و منطبق بر کلام وحی؛ در مورد اخلاق نیز همینگونه است اینکه خداوند چه نوع اخلاقی را مد نظر داشته و فضائل و رذائل اخلاقی در قرآن کدامیک هستند.

وی قصه‌گویی قرآنی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در قرآن کریم با فراوانی موضوعات و مفاهیم روبرو هستیم به نحوی که هزاران دقیقه می‌توان در مورد قرآن و مفاهیم آن سخن گفت بدون اینکه به تکرار بیفتیم.

استاد قرآن کریم افزود: مخاطب‌شناسی بر اساس گروه‌های سنی، جنسیت، شغل و وضعیت‌های اجتماعی و تحصیلی و فرهنگی برای بیان معارف قرآنی ضروری است.

اجرای سخنرانی چند رسانه‌ای توسط استاد وحیدی، پخش کلیپ و سخنرانی استاد زارعی با موضوع چگونگی دسته‌بندی آیات قرآن، از دیگر بخش‌های این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha