جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان با اشاره به ترجمه بیش از ۴ هزار کتاب به ۳۰ زبان دنیا اظهار کرد: این تحول انتقال دینی در طول تاریخ اسلام بی‌سابقه بوده است، حجم نهضت ترجمه و انتقال مفاهیم عمیق دینی از سال‌هایی که طلاب در ایران حضور داشتند با اتمام تاریخ صدر اسلام ده‌ها برابر و صدها برابر بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه خراسان یکشنبه ۱۴ اسفندماه در افتتاح اولین رویداد کتابخوانی «منظومه» در جمع طلاب جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروز جامعه المصطفی دارای آثار ارزشمند در سطح جهانی است؛ فارغ‌التحصیلان این نهاد آموزشی، توانستند میراث تمدنی، علوم اسلامی و انسانی را با قرائت اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، همراه با گفتمان انقلاب اسلامی به صدها کشور دنیا منتشر کنند.

وی با اشاره به ترجمه بیش از ۴ هزار کتاب به ۳۰ زبان دنیا اظهار کرد: این تحول انتقال دینی در طول تاریخ اسلام بی‌سابقه بوده است، حجم نهضت ترجمه و انتقال مفاهیم عمیق دینی از سال‌هایی که طلاب در ایران حضور داشتند با اتمام تاریخ صدر اسلام ده‌ها برابر و صدها برابر بیشتر است.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان رضوی به اقدامات این نهاد علمی در ترجمه آثار دینی اشاره کرد و افزود: امروز در زبان‌های پرمخاطبی مانند انگلیسی، فرانسه، چینی، هندی، اردو، روسی، آذری، استانبولی و هوسا، مالایو معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به این زبان‌ها ترجمه و تألیف شده است.

وی بابیان اینکه تولید کتاب‌ها، مجلات، نشریات آثاری بوده است که پس از انقلاب اسلامی تا به امروز صورت گرفته است و درگذشته نبود، اضافه کرد: اندیشمندانی که از کشورهای مختلف در ایران حضور دارند، در قالب جامعه المصطفی این نقش را داشتند که یک پیوند تمدنی و فرهنگی بین ملل مختلف جهان فراهم کنند.

صالح به موفقیت‌های طلاب المصطفی در سطح بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: طلاب این مجموعه بزرگ علمی در سراسر جهان هر جا که هستند پرچم‌داران و عالمان با عقلانیت، اعتدال، اخلاق مدار، وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و انسان‌های معتقد و فرهیخته در سطح جهان بودند که هزاران دانشگاه و مدرسه علمیه، مؤسسات فرهنگی، با تلاش طلاب جامعة المصطفی در سراسر جهان تأسیس‌شده است.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خدمتی که به علم و فرهنگ جامعه المصطفی کرده است، بدون دریافت بودجه‌ای از سازمان‌های بین‌المللی به‌صورت کاملاً داوطلب جوانانی از کشورهای مختلف به ایران آمدند، زبان فارسی یاد گرفتند، با گنجینه عظیمی علمی آشنا شدند و با انبوهی از دانش دوباره به کشور خود بازگشتند.

صالح یادآور شد: امروز شبکه‌ای از پژوهشگران، ائمه جمعه، جماعات، اصحاب رسانه، مدرسان و عالمان، مدیران حوزه‌های علمیه، افراد فعال در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، نویسندگان و مترجمان ایجادشده است، این حاصل تلاش‌های ۴۰ ساله جامعة المصطفی است که توانسته زیر نظر رهبر انقلاب اسلامی در گستره جهانی فعالیت علمی انجام دهد.

وی در ادامه درباره رویداد کتاب‌خوانی منظومه اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف این برنامه طلاب با اندیشه‌های عمیق رهبر انقلاب آشنا شوند، این فرصت را ایجاد می‌کند که وقتی طلاب دوباره به کشورهای خود برمی‌گردند با این شخصیت بیش از گذشته بشناسند.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان رضوی در بخشی از سخنان خود به خاطرات سفر اندونزی و دیدار با یکی از رهبران احزاب این کشور اشاره کرد و توضیح داد: در دیدار با رهبر یکی از احزاب این کشور که اهل سنت بود، آن‌ها علاقه زیادی به ایران و رهبر انقلاب داشتند و به گفته رهبر حزب اندونزی گمشده نظام سیاسی این کشور ولایت‌فقیه است، قدردان رهبر خود باشید، رهبران و روسای جمهوری کشور ما (اندونزی) دغدغه‌های کوچکی دارند و دنبال رقابت‌های سیاسی هستند، درصورتی‌که رهبر شما نگاه کلانی به مسائل کشور و دنیا دارد.

وی همچنین به دیدار با اسقف گرجستان اشاره کرد و ادامه داد: اسقف گرجستان خیلی احترام زیادی گذاشت و از رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف و تمجید می‌کرد و در زمان بدرقه به خاطره‌ای که چند سال پیش در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت اشاره کرد و گفت وقتی به کشور خودم برگشتم گفتم شیعه هر تبلیغی که می‌خواهد در این کشور بکندف آزاد است.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان رضوی در پایان خطاب به طلاب حاضر در این نشست گفت: مطالعه آثار، تألیفات رهبر معظم انقلاب اسلامی را فرصتی برای جهاد تبیین در بعد فردی و اجتماعی بدانند، مطالعه آثار ایشان افقی جدیدی به شما نشان می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha