دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سازمان تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امروز باید در جهاد تبیین، عرصه تقابل بین حق و باطل را دقیق بشناسیم و در این مسیر صف آرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، شب گذشته در گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی استان، در سالن شهدای این اداره، با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از فرصت‌های ماه‌ شعبان و رمضان، اظهار داشت: زمانی که انسان هدفمند نباشد، دچار پراکندگی در امور و سرگرمی‌های دنیا خواهد شد و هر روز به دستاویزی چنگ خواهد زد.

وی با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه، افزود: حضرت در یکی از فرازهای نهج البلاغه، می‌فرماید، برای جنگیدن با دشمن، باید جبهه خود را مشخص کنید و در واقع، هدف خود را معین کنید.

حجت الاسلام شریف‌تبار، بیان کرد: امروز در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان و مستکبران عالم، هدف گرفتن تیرهای کور به سمت هدفی کور مدل صحیحی نیست و در این عملیات و جهاد تبیین، باید عرصه تقابل بین حق و باطل را دقیقا بشناسیم و در این مسیر صف آرایی را بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدل همه جنگ‌ها به خصوص جنگ فرهنگی و رسانه‌ای، شناخت است، بنابراین دیده‌بانی درست، رصد، پایش، شناسایی و به دنبال آن شناخت درست از مواضع، امکانات، نقشه‌ها و اطلاعات از دشمنان مقدمه رسیدن به پیروزی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری به حفظ وحدت و ایجاد یکپارچگی در مواجهه با نقشه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: اکنون که در میدان نبرد بزرگ رسانه‌ای و جنگ ترکیبی فرهنگی قرار گرفته‌ایم، باید وحدت را حفظ کرده و از تفرقه بپرهیزیم.

وی بر لزوم حرکت جبهه‌ای همه متولیان و فعالان فرهنگی تأکید کرد و یادآور شد: در جریان عظیم و صف آرایی امروز غرب در مقابل دنیای اسلام، مراقب باشیم تا خواب نمانیم و باید مجاهد عرصه جهاد تبیین و فعالیت فرهنگی با الگوگیری از امام علی(ع) کار و تلاش را سرلوحه خود قرار دهد.

حجت الاسلام شریف‌تبار با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی در راستای گفتمان سازی موضوعات جهاد تبیین در عرصه اجتماع با استفاده از ظرفیت‌های مردمی است، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدیدی که مقام معظم رهبری آن را نظم نوین جهانی نامیدند، به دنبال ترویج گفتمان انقلاب و اسلام ناب با استفاده از سرمایه‌های اجتماعی و مردمی است.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دیدار، مقام معظم رهبری، ضمن بیان و رهنمودهای لازم، این سازمان را مورد تفقد خود قرار داده و اساس صحبت ایشان، جریان تمدنی با دو عنصر تولید فکر و تربیت انسان بود که سرلوحه فعالیت سازمان است.

سپس حجت الاسلام علی اکبر درخشنده معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، با اعلام اینکه در بیش از ۷۰ نقطه از شهرهای مازندران برنامه احیای شب نیمه شعبان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در حوزه رسانه هم برنامه‌ریزی شده تا از شبکه‌های استانی و ملی برنامه‌های شاخص شهرهای استان پوشش تصویری داده شوند.

وی تأکید کرد: ظرفیت‌های تبلیغی در استان بر اساس نیاز و تقاضای مساجد شناسایی و اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد، طرح محله همدل بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب در ماه مبارک رمضان در شهر و روستاهای استان نیز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، تصریح کرد: هدف مجموعه‌ای از افراد محله، تقویت رویکرد جهاد تببین و تبیین عملی با محوریت مسجد، ایجاد شبکه کنشگران در میان مجموعه‌های مومن، تقویت امید در میان مردم از طریق حل مسئله آنها، ترسیم مسیر پیشرفت مسایل جامعه با استفاده از ظرفیت‌های دینی، تعریف نقش محوری مردم در حل مسایل و سطوح دیگر است.

وی به شبکه سازی فعالان قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: در کنار اعزام روحانیون و مبلغین، اعزام مبلغ قرآنی در ماه مبارک رمضان در مساجد و مجالس خانگی نیز انجام خواهد شد.

انتهای خبر ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha