یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1074789
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
ساوه

حوزه/به همت شبکه بهداشت و موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول (سلام الله علیها) شهرستان ساوه وبیناری باموضوع پیشگیری از سقط جنین برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت شبکه بهداشت و موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول (س) ساوه ظهر امروز وبینار پیشگیری از سقط جنین با حضور خانم کرمی مدیر این موسسه برگزار شد.

خانم کرمی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول (سلام الله علیها) بیان کرد: خداوند در آیه ۱۵۱ سوره انعام فرموده است (وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَکُمْ مِنْ إِمْلَاقٍ نحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَإِیَّاهُمْ؛ نکشید اولاد های خود را به خاطر فقر ما شما را روزی می دهیم و همچنین فرزندان شما را) و همچنین در آیه ۳۱ سوره اسرا می‌فرمایند: وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَ إِیَّاکُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ کانَ خِطْأً کَبیراً ؛ و فرزندان خود را از بیم فقر و تنگدستی مکشید، ما آنان و شما را روزی می دهیم و کشتن آنها خطائی بزرگ است .

وی در ادامه افزود: فردی خدمت پیامبر رسید گفت تنگدست هستم پیامبر فرمودند: برو ازدواج کن و تا ۳ بار این حرف را تکرار کرد، پیامبر هر ۳ بار فرمودند: که ازدواج کن.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول سلام الله علیها با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده تصریح کرد: بدین سبب بر بنی اسرائیل حکم نمودیم که هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده. فرزند هدیه ای از طرف خداوند به پدر و مادر است وقتی کسی سقط جنین انجام می دهد دست رد به هدیه خداوند می زند .

وی در ادامه افزود: خودکشی و سقط جنین از نمونه های قتل نفس و حرام است .

کرمی با بیان آیه ۳۳ سوره احزاب اظهار داشت: در خانه های خود آرامش گیرید و تبرج نکنید مانند تبرج زمان جاهلیت .منظور از برج به معنای خودنمایی است .جاهلیت اولی نشان دهنده ظهور جاهلیت اخری است که ما امروز شاهد آن هستیم زیرا در زمان جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند، ولی امروز نه تنها فرزند دختر بلکه فرزند پسر را هم می کشند و سقط جنین انجام می دهند و این امر جاهلیت مدرن شده است. افراد با این کار خود را در دنیا مقطوع النسل می کنند و در سرای آخر ت هم دچار عذاب الهی می شوند .

کرمی با توصیه به کارکنان اداره بهداشت گفت: به مراجعه کنندگان دستورالعملهای لازم را برای جلوگیری از سقط جنین را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha