چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
استاندار اصفهان

استاندار اصفهان با تأکید بر لزوم رفع تمرکزگرایی به عنوان یکی از اصلی ترین مسائل تصریح کرد: اگر ام المسائل کشور که تمرکزگرایی است را رفع کنیم و برخی از اختیارات را به استان ها واگذار نماییم بسیاری از مسائلی که در حوزه اداره کشور وجود دارد رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سیدرضا مرتضوی ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف مردم استان با رئیس قوه قضائیه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ایام ولادت امام زمان(عج) به سبقه و پیشینیه پرافتخار استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: اصفهان در دوران پیشین خود و در دوره های مختلفی پایتخت ایران بوده است و به واسطه ظرفیت های عظیم انسانی و موقعیت سوق الجیشی که در این منطقه مرکزی کشور داشته همواره سعی کرده است به عنوان پشتیبان و ستون محکم و استوار نقش ویژه ای را در پایداری ایران عزیز داشته باشد.

وی افزود: ظرفیت های تمدنی و فرهنگی و هنری از گذشته در این خطه از سرزمین ما استمرار یافته است و از حوزه های علمیه و تاریخی که در دوره هایی نقش محوری در هدایت و راهبری جهان تشیع داشته و هم چنین هنرمندان و صنعت گران و اساتیدی که در این خطه از گذشته ها تا به امروز تلاش کرده اند در همه جا زبانزد عام و خاص است.

استاندار اصفهان با بیان نقش استان اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس گفت: ۲۴ هزار شهید دوران دفاع مقدس وسرداران و فرماندهان نام آور و مشهوری که در سراسر کشور نقش ویژه ای را در فرماندهی سپاه اسلام داشتند و ۵۲ هزار جانباز و ۳هزار و ۵۰۰ ایثارگری که مردم این استان تقدیم ایران عزیز کردند گواه دلدادگی مردم این استان به ایران اسلامی می باشد.

وی اضافه کرد: این استان در حوزه های مختلف تلاش کرده است نقش محوری را در کشور ایفا کند و آن وظیفه ای که دولتمردان و مسئولان کشور برای مردم اصفهان تصویر می کردند را سعی نموده به درستی به سرانجام برساند.

مرتضوی به برخی از مسائل و مشکلاتی که موجب رکود و سکون سال های اخیر استان شده است اشاره کرد و افزود: مشکلاتی که در حوزه آب وجود دارد و بسیاری از آنها زمانی که درباره آن ورود پیدا می کنیم در می یابیم که سوء مدیریت علت آن بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث فرونشست که یکی از چالش های اصلی استان است اگر امروز کاری نکنیم فردا امکان هیچ گونه تدبیر و برنامه جایگزینی فراهم نخواهد بود، هم چنین در موضوع آلودگی هوا اصفهان در سال های گذشته یکی از آلوده ترین مناطق کشور بوده است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: انتظار این است که حسب وظیفه ای که به دوش این استان می باشد و براساس ماموریتی که برای این استان متصور است در این بخش ها نگاه ویژه تری صورت پذیرد.

وی با تاکید بر لزوم رفع تمرکزگرایی به عنوان یکی از اصلی ترین مسائل تصریح کرد: اگر ام المسائل کشور که تمرکزگرایی است را رفع کنیم و برخی از اختیارات را به استان ها واگذار نماییم بسیاری از مسائلی که در حوزه اداره کشور وجود دارد رفع خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha