سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دکتر مسعودیان راد

حوزه/مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در سه دهک ۱ و ۲ و ۳ قرار دارند و در مجموع ۲۳ هزار و ۱۳۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محسن مسعودیان‌راد ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای ماه مبارک رمضان و عید نوروز و کمک به خانواده‌های تحت پوشش داریم.

وی افزود: پایگاه‌های جمع‌آوری کمیته در مراکز محوری و سطح معابر و نماز جمعه فعال خواهد بود و بسیاری از پایگاه‌های پیش‌بینی شده کمک‌ها را به صورت نقدی و کالا و غیرنقدی دریافت خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم بیان کرد: از میلاد امام زمان(عج) تا میلاد امام حسن مجتبی(ع) به عنوان چهله خدمت نامگذاری و به نیازمندان کمک می‌کنیم.

مسعودیان‌راد گفت: سامانه امداد هوشمند طراحی و با ۳۲ دستگاه بارگذاری شده است و شرایط افراد و کد ملی و وضعیت آنها از نظر بیمه و وضعیت هویتی و شناسنامه‌ای و همچنین دهک خانواده‌ها نیز مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در سه دهک ۱ و ۲ و ۳ قرار دارند، ۲۳ هزار و ۱۳۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، در سه دهک اول تعدادی تحت پوشش نبودند و خانواده های مستحق و فاقد درآمد مشخص شدند و برخی از خانواده ها شرایط لازم را داشتند ولی کمکی دریافت نمی کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم تصریح کرد: نوک پیکان فشارها در شرایط اقتصادی بر خانواده‌های محروم است و محرومیت برای آنها مضاعف و آستانه تحمل بسیار سخت می‌شود در کمیته امداد امام خمینی(ره) سه برنامه کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت وجود دارد.

اشتغال و آموزش‌های مهارتی افراد تحت پوشش کمیته امداد مورد تأکید است

مسعودیان‌راد گفت: در کوتاه مدت اقدامات معیشتی و لوازم‌التحریر و پوشاک و مشکلات درمانی آنها با فوریت و سرعت انجام و خدمات به خانواده‌های نیازمند ارائه می‌شود و دربلند مدت وام‌های کارگشایی در قالب ودیعه مسکن ارائه می‌شود که برخی از مشکلات آنها برطرف می‌شود، درکمک بلند مدت نیز اقداماتی در زمینه اشتغال‌زایی و آموزش‌های مهارتی و سبک زندگی و تهیه و تامین مسکن و پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی نیز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: نگاه به مسئله فقر باید نگاهی عمیق تر باشد و سبک مدیریت را تغییر و تحول بدهد، با فقر جدید مواجه هستیم که باید نیازمند راهبردهای نوین و سازوکارهای جدید اتخاذ کنیم و یکی از اقداماتی که انجام شد و بر استمرار آن تاکید داریم اینکه کار خدمت رسانی را از روستاها آغاز که رفع مشکل مسکن روستایی مورد توجه باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم تصریح کرد: باید تغییرات راهبردی در زمینه فقرزدایی داشته باشیم و توجه ویژه به روستاها داشته باشیم و در این زمینه در روستای کوه سفید اقدامات محرومیتی و زیرساختی را مورد تاکید قرار دادیم.

مسعودیان‌راد با اشاره به کمک‌های مردمی به افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت: امسال ۱۶ میلیارد تومان توسط مردم به کمیته امداد استان کمک شد که تلاش می‌شود کمک‌های مردمی را به ۲۵ میلیارد تومان برسانیم.

همچنین در این مراسم باوندپور، مسئول صندوق کمیته امداد استان نیز بیان کرد: بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه کشور را داریم که جریمه تاخیری اخذ نمی‌شود و وام‌ها تا ۱۰ میلیون تومان بدون سود و کارمزد است، وام‌ها را بیمه کرده و تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد و بیش از این مبلغ میلیون سه درصد اخذ می‌شود.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می دهیم و طرح‌های هم‌افزایی انجام می شود، با سپرده‌ای که انجام می‌شود برای افراد حقیقی بسته های معیشتی تهیه و رفع مشکلات افراد نیازمند مورد تاکید است.

مسئول صندوق کمیته امداد استان تصریح کرد: در طرح قرض ماندگار کمیته امداد پول بلاعوض در صندوق قرار می‌گیرد و در قالب تسهیلات به افراد تحت پوشش کمیته امداد وام ارائه می‌شود، برای افرادی که سواد ندارند و کار کردن با کارت را بلد نیستند تمهیداتی اندیشیده شده و از طریق ایتا راهنمایی‌های لازم به آنها ارائه می‌شود.

باوندپور خاطرنشان کرد: وام خرید و تعمیرات مسکن به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ارائه می‌شود، ۶ هزار و ۱۰۰ فقره وام بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ارائه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha