شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ف

حوزه / با حضور نماینده ولیّ فقیه در کاشان به مناسبت روز درختکاری چند نهال در دانشگاه آزاداسلامی کاشان کاشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری طی آیینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و جمعی از مسئولان چند نهال در این دانشگاه کاشته شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج سید سعید حسینی طی سخنانی با بیان اهمیت فوق العاده دین مبین اسلام به کاشت و نگهداری نهال، اظهار داشت: درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) مبنی براینکه شش چیز پس از وفات مومن به او ملحق می‌شود و ثوابش به او می‌رسد، یاد آورشد: فرزندی که برای او استغفار کند و قرآن و مصحفی که از خود به جای گذارد و مردم آن را تلاوت کنند و درختی که بکارد و صدقه آبی که جاری گرداند و چاه آبی که بکند و سنتی که پس از مرگ او به آن اخذ و عمل شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی درختکاری را عمل صالح و مستحب الهی دانست و افزود: باید سیره عملی و رفتار و گفتار پیامبر (ص) و امامان (ع) در درختکاری اسوه و الگوی مسلمانان قرار گیرد و درختکاری در بین مسلمانان رواج یابد. درختکاری عمل صالح و مستحب الهی است.

امام جمعه کاشان اظهار کرد: در روایتی دیگر از رسول اکرم( ص) آمده است که خداوند درخت را برای انسان آفرید، از این‌رو او باید درخت را بکارد، آن را آبیاری کند و در حفظ آن بکوشد.

وی ادامه داد: در حدیثی دیگر پیامبر(ص) در اهمیت درختکاری فرمود: هر وقت عمر جهان به آخر رسیده، هرگاه قیامت بخواهد قیام کند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد چنانچه بقدر کاشتن آن فرصت باشد، باید آن را بکارد و از فرصت باقیمانده استفاده نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha