یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کاشت سه اصله نهال مثمر در کنار معلولین ذهنی جسمی بهزیستی البرز

حوزه / امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه درختکاری روحیه امید را در انسان زنده می‌کند، گفت: وقتی درختی کاشته می‌شود روحیه امید را در انسان تقویت می‌کند و درخت نماد حیات، زندگی، طراوت و شادابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز به همراه جمعی از معلولین ذهنی جسمی بهزیستی البرز، هم‌زمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی بعدازظهر امروز با حضور در نهالستان بزرگ محمد شهر کرج سه اصله نهال مثمر کاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز پس از کاشت نهال‌ها، درباره علت کاشت سه نهال به شعار امسالِ روز درختکاری با عنوان «هر ایرانی سه نهال» اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته بر این مهم تأکید کردند و اگر این اتفاق رخ دهد، برنامه کاشت یک میلیارد نهال نیز محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی توجه به درخت و فضای سبز را موضوعی مهم و اساسی خواند و گفت: فضای سبز و درختکاری نیاز جامعه و کشور است و ما تا آنجایی که توان داریم باید این خط سبز را زنده نگه‌داریم.

وی با تأکید بر اینکه درختکاری روحیه امید را در انسان زنده می‌کند، خاطرنشان کرد: وقتی درختی کاشته می‌شود روحیه امید را در انسان تقویت می‌کند و درخت نماد حیات، زندگی، طراوت و شادابی است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به ظرفیت‌های استان در خصوص فضای سبز و تولید نهال، یادآور شد: فضای سبز استان از قابلیت‌های بسیار فراوانی در تولید اصله‌های گیاهانی مثمر برخوردار است و علاوه بر تولید و کاشت در استان، به استان‌های دیگر کشور هم ارسال می‌شود که این نشانگر این است که استان البرز نقش بسزایی در مسیر کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی اظهار کرد: در استان البرز فضاهایی مانند دشت اشتهارد وجود دارد که نیازمند رسیدگی و توجه ویژه است و با طرح جنگل‌کاری که مسئولین برنامه‌ریزی کرده‌اند، هم فضای سبز مناسبی در این منطقه مهیا خواهد شد و هم مشکلات ریز گردهای منطقه مرتفع می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha