یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کنفرانس الجزایر

حوزه/ کنفرانس بین المللی «رفتار متمدّنانه، آگاهی، عمل و همزیستی» به همت شورای عالی اسلامی الجزایر در مسجد القطب عبدالحمید بن بدیس در شهر وهران الجزایر آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس بین المللی «رفتار متمدّنانه، آگاهی، عمل و همزیستی» به همت شورای عالی اسلامی الجزایر در مسجد القطب عبدالحمید بن بدیس در شهر وهران الجزایر آغاز به کار کرد.

این کنفرانس که با حمایت عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر، برگزار شد، رفتارهای متمدنانه ای را که امید می رود دستیابی به آن در پرتو تحولات جهانی تحقق یابد، مورد بحث قرار داد.

در این کنفرانس، بوعبدالله غلام الله رئیس شورای عالی اسلامی الجزایر، محمد دین شمس الدین رئیس شوار مشورتی مجلس علمای اندونزی، شیخ عزیز حسنویچ رئیس مشیخه اسلامی کرواسی، شیخ یوسف میراد مفعتی از جمهوری رومانی، خالد یاسین هماهنگ کننده شهر اسلامی در کرواسی، ابراهیم موسی سلیمان از دانشگاه نیامی در کشور نیجر، شیخ رامیل صادیقون امام جماعت و خطیب مسجد تاریخی شهر موسکو و شیوخ الجزایر حضور داشتند.

میهمانان طی سخنانی در افتتاحیه این کنفرانس، از دعوت برای شرکت در این کنفرانس بین المللی که به موضوع روز که اکثر کشورها از آن رنج می برند می پردازد قدردانی کردند. آنان همچنین بر ضرورت احیای رفتار تمدنی در بین مذاهب و ادیان مختلف به ریاست رئیس شورای عالی اسلامی الجزایر تأکید کردند.

رئیس شورای عالی اسلامی بوعبدالله غلام الله در این کنفرانس توضیح داد: کنفرانس رفتار متمدنانه بخشی از فعالیت های دوره ای شورای عالی اسلامی است و رفتار متمدنانه به جوانان کمک می کند تا با جامعه خود هماهنگ شوند و هر رفتار انسانی، رفتار متمدنانه نیست، زیرا این رفتار مبتنی بر دین و اخلاق است و در روابط فرد در جامعه خود را نشان می دهد.

یادآور می شود، این کنفرانس با ده ها سخنرانی دینی و دانشگاهی با محوریت موضوع اصلی که رفتار متمدنانه، «آگاهی، عمل، همزیستی» است، همراه بود.

در این جلسه ۶ محور برای بحث و بررسی مشخص شد که شامل «رفتار متمدنانه، مفاهیم و بینش»، «رفتار متمدنانه و ارزش‌های اسلامی»، «رفتار متمدنانه، رویکردهای فکری»، «رفتار متمدنانه، الگوها و کاربردها» و «راه‌ها و ابزارهای فعال‌سازی رفتار متمدنانه» و «رفتار متمدن، حریم خصوصی و جهان‌شمولی» بود.

در مورد جلسات علمی که طی دو روز برگزار شد، این جلسات توسط اساتید دانشگاهی از داخل و خارج از دانشگاه های الجزایر فعال گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha