شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تکاب

حوزه / امام جمعه تکاب گفت: از مهم‌ترین مباحثی که امروز کشور اسلامی ایران به شدت بدان نیاز دارد، مسئله جوانی جمعیت است که رهبر انقلاب نیز سالهاست بر آن تأکید دارند، بنابراین از وظایف مادران در جامعه مهدوی توجه به این مسئله حیاتی است، چرا که جمعیت از مولفه‌های قدرت در جامعه مهدوی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاب شب گذشته در مراسم جشن ولادت حضرت مهدی موعود(عج) که در تکیه حضرت رقیه (س) شهرستان تکاب برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نشانه‌های مومنین و شیعیان واقعی، انتظار فرج است، البته باید دقت کنیم که این مسئله صرفا در لفظ و اعمال ظاهری نیست، بلکه باید به معنای واقعی قیام کرد و برای ظهور قدم‌های محکمی برداشت.

وی خاطرنشان کرد: خواندن دعای ندبه، عهد و دیگر ادعیه وارده در خصوص امام عصر لازم اما کافی نیست و لذا یک منتظر باید تمام اعمال و رفتار و کردار خود را بر مدار رضایت حجت بن الحسن(عج) و زمینه سازی ظهور تنظیم کند.

امام جمعه تکاب افزود: یکی از مسائلی که امروز جامعه ما بدان محتاج است و از نشانه‌های جامعه مهدوی نیز می‌باشد، ترویج مسئله ازدواج آسان است، متاسفانه در اثر چشم و هم چشمی و ترویج سبک زندگی مفتضحانه غربی، سن ازدواج جوانان بالا رفته و موانع زیادی در راه ازدواج جوانان قرار گرفته است و این مسئله خطر جدی را هشدار می‌دهد و این همت مؤمنین و بانوان متدین را می‌طلبد که در جهت ترویج ازدواج آسان که یکی از ابعاد سبک زندگی مهدوی و اسلامی است، قدم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: تربیت نسل سالم، صالح و مهدوی یکی دیگر از نشانه‌های جامعه منتظر است و در این مسئله نیز نقش مادران بر اساس آموزه‌های دینی و مکتب بانوی دو عالم حضرت زهرا (س)، بی بدیل است و ما نقش این تربیت درست را در دوران دفاع مقدس و پیشرفت و پیشبرد انقلاب اسلامی مشاهده کردیم و لذا مادران، تربیت نسل مهدوی را جدی بگیرند.

حجت الاسلام کوهی، ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی را از دیگر ابعاد زندگی مهدوی عنوان کرد و گفت: برای زمینه سازی ظهور و تمدن اسلامی باید جامعه مهدوی ایجاد کنیم و این وظیفه تک تک آحاد جامعه است که در این مسیر قدم بردارند.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین مباحثی که امروز کشور اسلامی ایران به شدت بدان نیاز دارد، مسئله جوانی جمعیت است که رهبر انقلاب نیز سالهاست بر آن تأکید دارند، بنابراین از وظایف مادران در جامعه مهدوی توجه به این مسئله حیاتی است، چرا که جمعیت از مولفه‌های قدرت در جامعه مهدوی به شمار می‌رود.

در پایان این مراسم طلاب خواهر مدرسه علمیه تکاب به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مفرح بین نوجوانان دختر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha