جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حرم  رضوی مراسم احیای نیمه شعبان

حوزه /حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به ویژگی‌های فرد منتظر، گفت: منتظر واقعی نگاه جهانی دارد، تنها به فکر رفع نیازهای خود نیست و دغدغه و تلاشش برای کم شدن ظلم و بی‌عدالتی در گستره جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ماندگاری شب گذشته در مراسم احیا شب نیمه شعبان در رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع)، با اشاره به حدیث پیامبر (ص) بهترین اعمال امت من انتظار فرج است، اظهار داشت: انتظار برای ظهور امام زمان(عج)، صرفاً دعا، توزیع شربت و شیرینی نیست، اینکه تنها برای امام زمان(عج) جشن میلاد برگزار کنیم نمی‌توانیم بگوییم منتظر واقعی امام زمان (عج) هستیم.

وی با بیان اینکه منتظر واقعی امام زمان(عج) باید نگاه جهانی داشته باشد، افزود: کسی که مقیاس و نگاه کوچکی به اطراف خود دارد، نمی‌تواند منتظر باشد، امام زمان(عج) به کسانی در حکومت جهانی نیاز دارد که نه‌تنها تلاش می‌کنند نیازهای خود و اطرافیان خود را برآورده کند، بلکه توجه به نیازمندان، مظلومان عالم هم دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، دومین لازمه انتظار فرج را مجاهد فی سبیل الله بیان کرد و با اشاره به آیه ۱۵ سوره حجرات یادآور شد: منتظر امام زمان(عج) مجاهد است، زیرا اگر جامعه منتظر، مجاهد نباشد، امام (عج) تنها می‌ماند.

این سخنران مذهبی، تصریح کرد: مردم ایران در انقلاب اسلامی مجاهدت کردند و امروز هم نیاز زیادی به مجاهدان عرصه فرهنگ و اقتصاد داریم، باید در برابر سختی‌ها مقاومت کنیم، مسئولان نیز باید برای رفع مشکلات جامعه اسلامی مجاهدت کنند و مردم هم صبور باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، با اشاره به فتنه اخیر در کشور اظهار کرد: در حوادثی که اتفاق افتاد، عده‌ای چادر از سربانوی مسلمان کشیدند، جوانان نخبه طلبه و دانشجو زیر لگدهای عده‌ای به شهادت رسید و عده دیگر فقط نگاه می‌کردند و به افرادی که آسیب می‌زدند تهمت نامسلمانی می‌زدند، منتظر واقعی امام زمان(عج) در فتنه‌ها بی‌خیال نیست، مبارزه می‌کند و جهانی عمل می‌کند.

مراسم احیا شب نیمه شعبان ۱۴۰۱ هجری شمسی در جوار حرم رضوی با حضور زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) از ساعت ۱ بامداد در رواق امام خمینی(ره)، صحن‌ها و رواق‌های مجاور آماده شرکت در این مراسم شدند، مراسم با تلاوت آیاتی از سوره قصص آغاز شد که بخشی از آن به مسئله انتظار و مهدویت اشاره دارد.

در ادامه صلوات خاصه حضرت رضا(ع) به نیت تمام کسانی که آرزوی شرکت در این مراسم را داشتند و به نیابت از شهدا، امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب قرائت شد.

پس از سخنرانی، دعای کمیل برگزار و مهمانان و همسایگان ولایت مدار حرم رضوی، به نیابت از امام علی(ع) در شب میلاد فرزندشان حضرت مهدی (عج) این دعا را قرائت کردند و پایان‌بخش مراسم احیا نیمه شعبان نیز اقامه نماز صبح بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha