یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علیرضا احمدی

حوزه /حجت‌الاسلام احمدی گفت: دوران غیبت عظمت بسیاری دارد و ما با درک این موضوع می‌توانیم زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد، اظهار داشت: ما باید شاکر باشیم که در این دوره به دنیا آمدیم که ان‌شاء الله زمینه‌ساز ظهور باشیم.

وی افزود: دوران غیبت دوران پاک شدن از همه ناخالصی‌ها است لذا آنجایی که دوران غیبت مذمت شده به این جهت است که در این دوره سرعت وصول نسبت به آن نتیجه کم است یا وجود ندارد.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: اینکه چرا باکم کاری‌هایمان ظهور را زود محقق نمی‌کنیم چرا این پا و آن پا می‌کنیم یعنی اگر در دورانی عده‌ای جمع شوند که سلطه احکام نظام روحی در وجودشان بر احکام تنشان غلبه بکند این‌ها ظهور را محقق می‌کنند. البته لزوم هم ندارد همه مردم به این رتبه برسند باید یک عده‌ای به اینجا برسند که این عده وجودشان در ارتباطات اجتماعی و بودن باعث می‌شود که وقتی حضرت ظهور می‌کند از طریق این‌ها حقیقت پخش می‌شود اما تا آن عده محقق نشود ظهور محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: پس بر تک‌تک ما لازم است تا این حقیقت را محقق کنیم هرکسی در آن ارتباط معرفتی و ارتباط حضوری که با امام پیدا می‌کند امکان این واسطه شدن و رسیدن هست و لذا عده‌ای که به این مرتبه می‌رسند همین الآن از آن‌ها غیبت برداشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برداشته شدن غیبت برای همه‌ی افراد در دوران غیبت به نحو فرج انفسی و فرج شخصی امکان‌پذیر است فقط باید ازآنچه نظام تن و سببیت‌های نظام ظاهری است بریده شود همه‌ی این‌ها باید گسسته شود و از سببیت‌های ظاهری باید دل بکنند باید با یک سبب واحد و حقیقت سیطره دار و محیط رابطه برقرار کنند.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: در نظام ارتباط با امام این دوران غیبت می‌خواهد با ما این کار را بکند که ظاهر را نبینیم و بدانیم یقیناً امام حی است حاضر است و قابل‌دسترس.

وی اضافه کرد: وظیفه ما این است که در نظام ارتباطی به جنبه‌های ظاهری کمتر اعتماد کنیم یعنی در هرجایی از اسباب ظاهری عبور کنیم در هر سببی بلافاصله به مسبب نهایی برسیم.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هرچقدر سرعت عبور شدیدتر شود و دائمی‌تر شود آن حقیقت نزدیک‌تر شده ظهور برای این شخص امکان‌پذیرتر شده اما هرچقدر به اسباب اکتفا کردیم و اسباب را دیدیم توقفمان بیشتر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha