یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1075291
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۶
تصاویر/ اردوی راهیان نور حوزه علمیه خوزستان

حوزه / مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه خوزستان از حال و هوای معنوی طلاب خوزستانی در اردوی راهیان نور حوزه علمیه خوزستان می گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام حسن آذرافروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز به ارائه گزارشی از اردوی راهیان نور حوزه علمیه خوزستان پرداخت و اظهار کرد: امسال راهیان نور در استان خوزستان حال و هوای دیگری برای طلاب و اساتید خوزستانی دارد.

ببینید:

تصاویر اردوی راهیان نور حوزه علمیه خوزستان

وی ادامه داد: امور طلاب حوزه خوزستان قریب به ۷٠٠ نفر از طلاب و اساتید استان را به اردوی راهیان نور اعزام کرده است؛ حضور طلاب در یادمان های مختلف و ایجاد ارتباط و انسی که بین آنها با شهدا و آرمان های آنها ایجاد شد بسیار قابل توجه بود.

مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه خوزستان افزود: امسال اردوی راهیان نور حوزه استان از طلائیه و روایتگری روایتگرانی که در آن منطقه حضور داشتند آغاز شد. در طلائیه راویان از رشادتها و مجاهدت های شهدایی همچون همت، خرازی، کاظمی و ... روایت کرده که برای طلاب درس آموز و انس بسیار خوبی با شهدای عزیز برقرار کردند.

وی اظهار کرد: در ادامه به یادمان شهدای هویزه رفتیم و طلاب و اساتید خوزستانی با شهید جوان ۲۲ ساله ی عزیز یعنی شهید علم الهدی و یاران عزیزش که کربلای کوچکی در منطقه رقم زده و جنگ تن با تانک را به نمایش گذاشته بودند، ارتباط معنوی برقرار کرده و در آن ها روحیه ایستادگی، ایثار و گذشت مضاعفی ایجاد شد.

حجت الاسلام آذرافروز ادامه داد: بعد از هویزه به منطقه ی دهلاویه رفتیم و طلاب در آنجا با رشادتهای سردار اسلام شهید چمران این شخصیت دانشمند که همچنان گمنام است و ابعاد شخصیتش هنوز برای مردم عزیزمان روشن نشده آشنا شدند و ارتباط خیلی خوبی بین آن ها و این شهید بزرگوار و همرزمان شهیدش برقرار شد.

وی اضافه کرد: بعد از آن به منطقه میش داغ رفتیم که یکی از پادگان های ارتش است و در آنجا برادران ارتشی گوشه ای از جنگ و رزم شبانه را برای طلاب به نمایش گذاشته و روایتگری خوبی انجام دادند و پی بردیم که واقعا جنگ تحمیلی چقدر سخت بوده و جوانان و نوجوانان ما در چه شرایطی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح و مجهز به ابزارهای جنگی مختلف، با ایمان، ایثار و گذشت ایستادند.

حال و هوای طلاب خوزستانی در اردوی راهیان نور + عکس

حجت الاسلام آذرافروز بیان کرد: بعد از میش داغ به کانال کمیل و حنظله رفتیم و در آنجا با رشادتهای شهید ابراهیم هادی و رفقای شهیدش که پنج روز جانانه با لب تشنه، دست خالی و بدون تجهیزات جنگی در این کانال ایستادند و نگذاشتند دشمن از این منطقه وارد حریم کشور شود آشنا شدیم. بازدید از این منطقه و شنیدن رشادتهای شهدا درس های بزرگی همچون ایستادگی، گذشت، شهادت، ایثار و مقاومت برای طلاب و اساتید خوزستانی به ارمغان آورد.

مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه خوزستان از مردم عزیز به ویژه نوجوانان و جوانان خواست که از کانال کمیل و حنظله دیدن کرده و از این فرصت معنوی بهره ببرند.

وی در ادامه گفت: در بخش پایانی اردوی راهیان نور از منطقه ی فکه یعنی منطقه ی شهید آوینی عزیز این زبان گویای دفاع مقدس بازدید کردیم. فکه منطقه ای است که هنوز هم به ما شهید می دهد و شهدای بسیاری را در دل خود جای داده و منطقه ی بسیار بکری از لحاظ معنوی و ایثار و گذشت است.

گفتنی است، امسال اردوی راهیان نور حوزه علمیه استان خوزستان به‌صورت سه اردوی دو روزه، در سه بازه ی زمانی ۷و ۸ ، ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ اسفند برگزار شد و ۷۰۰ نفر از طلاب و اساتید خوزستانی در این اردو شرکت کردند.

در نظرسنجی که از طلاب و اساتید خوزستانی توسط امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان انجام شد اذعان کردند که این سفر بهترین سفر عمرشان بوده و درس های زیادی همچون درس ایثار، گذشت، شهامت، شجاعت، مقاومت، برادری، از خودگذشتگی، ایستادگی در مقابل دشمن، پای دین، انقلاب، امام، شهدا و آرمانهای آن ها ایستادن را آموختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha