دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرّسی از علمای عراق گفت: دین اسلام به ما توصیه کرده است که وقت و عمر خود را صرف کارهای مفید کنیم و از هدر دادن آن خودداری کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرّسی از علمای عراق طی سخنانی در جمع اساتید و طلاب علوم دینی گفت: دین اسلام به ما توصیه کرده است که وقت و عمر خود را صرف کارهای مفید کنیم و از هدر دادن این نعمت الهی به بطالت و بیهودگی خودداری کنیم.

ایشان افزود: اسلام انسان را به هر چیزی که حداکثر بهره را از انرژی هایش می برد، هدایت می کند تا با به کارگیری تجربیات و صرف وقت برای ساختن و پیشرفت، به نفع خود و خانواده و جامعه قدم بردارد.

آیت الله مدرّسی ادامه داد: توجه اسلام به ارزش زمان روشن است و مسلمان را ترغیب می کند که وقت خود را صرف کارهای مفید کند و او را از هدر دادن این نعمت در بیهودگی و بازی برحذر می دارد.

این عالم عراقی تصریح کرد: پیامبر بزرگوار ما حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و پس از آن ائمه اطهار (علیهم السلام) و سپس علمای بزرگوار ما به ما آموخته اند که چگونه از لحظه لحظه زندگی خود نهایت استفاده را ببریم و برای هر کاری که برای ما و خانواده و جامعه ما مفید است وقت بگذاریم، مخصوصاً در مرحله جوانی که در قیامت از آن سؤال می شود. باید از زمان در راه اطاعت از خدا سبحان، استفاده کرد و برای جلب رضایت او تلاش کرد.

آیت الله مدرّسی، نسبت به اتلاف وقت برای چیزهایی که فایده ای ندارد، هشدار داد و اشاره کرد: دین ما به ما می آموزد که اگر وقت خود را در بطالت و پوچی تلف می کنیم، در این صورت زندگی نمی تواند با راحتی همراه باشد و مشکلات ما حل نمی شود و جوامع ما نمی توانند رشد و پیشرفت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha