دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب بستان آباد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری گفت: دشمنان اقتدار و سرافرازی ایران و ایرانی به‌خوبی می‌دانند که طلاب و روحانیون، مجاهدان، شهدا و شهیدپروران سرزمینمان، بزرگ‌ترین مانع پیش روی چپاول سرزمینی آن‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری در جلسه طلاب و فضلای بستان آبادی مقیم قم که در ساختمان طلاب آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت قدردانی افتخار سربازی صاحب‌الزمان(عج)، مسیر طلبگی را آراسته به لباس پرافتخار خدمت به دین الهی توصیف کرد و اظهار داشت: علی‌رغم تمام دشمنی‌ها، روحانیت همچنان از محبوبت بالایی در میان مردم برخوردار است و قدم نهادن در مسیر نشر معارف ناب الهی افتخاری بزرگ و موهبتی الهی است.

وی در ادامه به آیات مرتبط با وجود نازنین صاحب‌الزمان(عج) اشاره و آیه شریفه «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَی بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ »[۱]را مورد توجه قرارداد و با تأکید بر این‌که تأمل در ایام برای هر شکیبای سپاسگزاری نشانه‌هایی را در بردارد، اذعان داشت: فرعون با این‌که ادعای خدایی می‌کرد، در مواجهه باخبر ساحران و برای مقابله با ولادت حضرت موسی(ع) دست به قتل و کشتار کودکان بی‌شماری زد. «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»[۲]؛ غافل از این بود که اراده الهی بالاترین اراده‌هاست؛ جهل و خوف از مرگ از بارزترین ویژگی‌های حاکمان ظلم و جور است.

امام‌جمعه بستان‌آباد افزود: دشمنان همه توان خود را برای خاموشی نور الهی به کار می‌گیرند و در این میان باطل از تجلی‌های مختلفی بهره می‌جوید تا نور الهی و حق که تنها یکی است و آن اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله را کم‌فروغ سازد.

وی ضمن اشاره به ارزشمندی عید مبعث، ظهور صاحب زمان(عج) را بزرگ‌ترین مبعث به گستره جهانی دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی شمعی است که از خورشید فروزان مهدویت نشئت‌گرفته است و علی‌رغم تمام موانع، دشمنی‌ها و دسیسه‌ها، تمدن نوین اسلامی را رقم‌زده، زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری در ادامه به تنوع طرح‌های فتنه‌آفرین دشمنان اسلام و انقلاب در مواجه با انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: میدان‌داری در جهاد تبیین به‌عنوان رویکردی واجب و فوری، نیازمند تبیین دستاوردهای افتخارآمیز انقلاب اسلامی است.

امام‌جمعه بستان‌آباد با تأکید بر این‌که حقانیت اهل‌بیت علیهم‌السلام و عظمت شیعه و علمای دین، برجسته‌ترین مانع پیش روی اثربخشی فتنه‌های آخرالزمانی است، اذعان داشت: همواره خدا را شاکریم که در مسیر تعالی دین قدم نهاده، خود را خادمان دین الهی می‌دانیم.

وی طلاب و علما را پیشرانان فرهنگ دینی جوامع اسلامی دانست و یادآور شد: مزدوران و خودفروختگانی که در مقابل شکوه انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، شرافت انسانی را فدای تمامیت طلبی، زیاده‌خواهی و رسیدن به مطامع نفسانی خود قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری تصریح کرد: دشمنان اقتدار و سرافرازی ایران و ایرانی به‌خوبی می‌دانند که طلاب و روحانیون مجاهدان، شهدا و شهیدپروران سرزمینمان، بزرگ‌ترین مانع پیش روی چپاول سرزمینی آن‌ها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جهاد تبیین را مهم‌ترین رسالت تبلیغی طلاب و روحانیون دانست و بابیان این‌که حضور در جمع جوانان و تجلی رأفت اسلامی در میان فرزندان سرزمینمان، بسیار مهم است، خاطرنشان ساخت: هجمه شناختی دشمنان که از بستر فضای مجازی دنبال می‌شود، متأسفانه تردیدهایی را در ذهن جوانان و نوجوانان سرزمینمان ایجاد نموده است.

امام‌جمعه بستان‌آباد ضمن تبیین دغدغه‌های فرهنگی طلاب و روحانیون، به برخی از بسترهای تبلیغی در شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: حضور طلاب در میان دانش آموزان فرصت ارزشمندی را برای میدان‌داری تبلیغی و شناختی در میان جوانان و نوجوانان ایجاد نموده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری بر اهمیت هجرت طلاب به منطقه و نقش‌آفرینی این عزیزان در بسترهای متعدد و متنوع تبلیغی تأکید نمود و روحانیون را طبیب دوّار جامعه دانست و اذعان داشت: اتحاد مهم‌ترین عامل پیشرفت در تمام جوامع و اجتماعات است؛ اتحاد و وفاق تبلیغی طلاب و روحانیون، قطعاً تأثیرات عمیق و پایداری بر ارتقاء اثربخشی تبلیغ خواهد داشت.

روحانیت بزرگ‌ترین مانع چپاول سرزمینی دشمنان اقتدار ایران است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنبری نیز در ابتدای این نشست ضمن تأکید بر اهمیت توجه به وظیفه و رسالت اصلی زمینه‌سازی ظهور بقیةالله الاعظم(عج) در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی(ره) ایجادکننده گفتمان تمهیدی ظهور در گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مبتنی بر حکمت، درایت، بصیرت و شجاعت ادامه‌دهنده این گفتمان بودند.

وی با بیان این‌که همگان باید نقش و وظیفه خود را در چارچوب گفتمانی زمینه‌سازی ظهور بقیةالله الاعظم(عج) تعیین نمایند، اظهار داشت: کار تشکیلاتی ازجمله این نقش‌هاست؛ چراکه اگر کار فرهنگی، دینی و سیاسی اجتماعی ما در قالب یک چارچوب مشخص سازمان‌یافته عملیاتی نشود تأثیرات زیادی نخواهد داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه راه‌اندازی شورای مشورتی علمایی در منطقه را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: این شورا با میدان‌داری و مدیریت افرادی چون؛ امام‌جمعه، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان تشکیل و سازمان و نهادهای نقش آفرین در ناوگان فرهنگی و دینی شهرستان و نیز علمای تراز منطقه با عضویت در این شورای سیاست‌گذاری فرهنگی - دینی کار ویژه‌های تخصصی ناظر به فرهنگ دینی را ترسیم و عملیاتی نمایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قنبری در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت آسیب‌شناسی فرهنگی دینی شهرستان، بابیان این‌که بر اساس آسیب‌های احصایی باید راهکارهای علمی و نخبگانی ارائه گردد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کار ویژه‌های شورای مشورتی علمایی، راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی و ترسیم نقش‌های ویژه در فرایند عملیاتی سازی راهکارهای ارائه‌شده است.

گفتنی در ابتدای این نشست، حجت الاسلام محمدیان، نماینده طلاب و فضلای بستان‌آباد ضمن ارائه گزارشی از آخرین طرح‌ها و اقدامات این مجمع، بر اهمیت بازشناسی ظرفیت‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

[۱] - آیه ۵ سوره ابراهیم

[۲] - آیه ۸ سوره صف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha