پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام حسینی در همایش ائمه جماعت، هیئت امنا و خادمین مساجد شهرستان سراب گفت: اگر ما امروز به فکر تربیت جوانانمان نباشیم دیگران به فکر تربیت و سرمایه گذاری بر روی آنان خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در همایش ائمه جماعت، هیئت امنا و خادمین مساجد شهرستان سراب با اشاره به این‌که در دوران گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اواخر دهه چهلم انقلاب که در حقیقت شروع چله دوم انقلاب بود، منشور عظیمی صادر کردند و از مباحثی چون خودسازی، جامعه پردازی، تمدن سازی و رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظما سخن گفتند.

وی با تأکید بر این‌که در دورانی قرار داریم که باید هر کس در جایگاه خود زمینه ساز حضور حضرت ولیعصر(عج) باشد، افزود: وظیفه اهالی مسجد در گام دوم انقلاب اسلامی این است که کارکردهای مختلف مساجد را توسعه دهند و مسجد نباید فقط به عنوان محلی جهت برگزاری مجالس ختم مطرح باشد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، مساجد بایستی در توسعه اخلاق و معنویت و سبک زندگی اسلامی نقش آفرین باشند، اظهار کرد: در دوران جنگ نابرابر ترکیبی دشمن قرار داریم. جنگ نرمی که با جنگ‌های سخت قبلی فرق بسیاری دارد از این رو برای مقابله با این جنگ ترکیبی نیازمند انجام کارهای فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به کارکردهای مساجد، افزود: در ابتدا مسجد محل سجده، راز و نیاز با پروردگار متعال و گسترش معارف اهل بیت(ع) است، اما نباید گستره مسجد را تنها به این موضوع ختم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: کارکرد مهم دیگری که برای مسجد می‌توان متصور بود، کارکرد فرهنگی آن است. مسجد می‌تواند علاوه بر مباحث دینی، زمینه ساز تمامی آداب و رسوم فرهنگی جامعه باشد و در تحولات مختلف جامعه نقش ایفا کند.

وی با اشاره به اهمیت جذب جوانان به مساجد، ادامه داد: جوانی که در فضای مسجد نفس بکشد هیچ گاه آلوده نمی‌شود. امروز مقتدای انقلاب اسلامی تأکید دارند که در حرکت‌های فرهنگی باید به جوانان اولویت بدهیم که در این راستا فعالیت‌های پایگاه مقاومت مساجد با بدنه جوان می‌تواند به عنوان بازویی برای مسجد باشد.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: نقش سوم مساجد، تربیت جوانان است و اگر ما امروز به فکر تربیت جوانانمان نباشیم دیگران به فکر تربیت و سرمایه گذاری بر روی آنان خواهند بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha