شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام پاکدامن

حوزه/ حجت‌الاسلام پاک‌دامن گفت: انقلاب اسلامی ایران، به‌عنوان بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین تحول اجتماعی دنیای معاصر، یک رویداد مسجد پایه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حبیب‌الله پاک‌دامن، مدیر ستاد فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، امروز، در نشست مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی که به مناسبت دهه تکریم و غبارروبی مساجد، دهه آخر شعبان المعظم برگزار شد، اظهار داشت: مسجد پایه بودن انقلاب به این معنا است که انقلاب اسلامی، از مسجد، با مسجد و برای مسجد استقراریافته است.

وی افزود: در حقیقت صیانت و تقویت انقلاب اسلامی ایران بستگی به رویکرد مسجد محور دارد و راهکار این مهم نیز از بازخوانی کارکردهای مسجد شروع می‌شود. کارکردهایی که توانست با فعلیت خود، انقلاب را پیروز و حفظ کند.

حجت‌الاسلام پاک‌دامن اضافه کرد: مساجد کارکردهای بسیاری دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به کارکرد عبادی، سیاسی و اجتماعی، تبلیغی، آموزشی و تربیتی و کارکرد مبارزاتی و نظامی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در صدر اسلام مساجد محلی بود که روحیه مبارزه در آن ایجاد می‌شد و ارتش برای جنگ راه می‌افتاد و در زمان هشت سال دفاع مقدس هم مساجد نقش مهمی در شکل‌گیری نیروهای مردمی برای دفاع از وطن را داشتند.

حجت‌الاسلام پاک‌دامن تصریح کرد: هرگاه حرکت و بسیج نظامی مردم مطرح می‌شود، مساجد کانون‌اند و تجربه هشت سال دفاع مقدس نمونه بارزی از کارکردهای مبارزاتی مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: در صدر اسلام هم مساجد همواره مرکز جنبش و حرکت‌های اسلامی بوده و مسلمانان برای هر تصمیم مهمی که داشتند در مساجد گرد هم می‌آمدند.

حجت‌الاسلام پاک‌دامن با اشاره به کارکردهای آموزشی و تربیتی مساجد، افزود: در دوره کنونی هم مساجد مرکز تربیت‌های صحیح دینی و اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: در دوره کنونی مسجد، مدرسه و دانشگاهی برای تفکر و تأمل بوده و به‌عنوان کانون موعظه و پرورش اخلاق شناخته می‌شود.

مدیر ستاد فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: امیدواریم در ماه مبارک رمضان که روح معنویت در مردم بیشتر است تعلیم و تربیت به‌تمام‌معنا و در همه بعدهایش در مساجد برقرار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha