چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
شیخ بازدار

حوزه/ امام جمعه اهل سنت شهر بوشهر گفت: در روزهای پایانی یک سال هجری شمسی و همچنین در شُرف ماه مبارک رمضان قرار داریم و بهترین موضوعی که باید آن را بیشتر مورد توجه قرار دهیم، موضوع محاسبه نفس و آمادگی معنوی و ایمانی برای انجام تکلیف روزه داری و ایجاد زمینه‌هایی برای تزکیه نفس است.

شیخ اسماعیل بازدار امام جمعه اهل سنت شهر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در روزهای پایانی یک سال هجری شمسی و همچنین در شُرف ماه مبارک رمضان قرار داریم و بهترین موضوعی که باید آن را بیشتر مورد توجه قرار دهیم، موضوع محاسبه نفس و آمادگی معنوی و ایمانی برای انجام تکلیف روزه داری و ایجاد زمینه‌هایی برای تزکیه نفس است.

شیخ بازدار بیان کرد: خداوند متعال در آیه ۲۹ و ۳۰ سوره فاطر به سه تجارت بدون کساد و سودمند اشاره نموده که انسان مؤمن در طول سال این سه تجارت را تجربه می‌کند و در ماه مبارک رمضان این تجارت به صورت ویژه و با دقت و قوت بیشتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی انسان‌ها در معاملات روزانه، خود را به خدا می‌فروشند، افزود: برخی نیز نفس خود را به مطامع و منافع زود گذر دنیا می‌فروشند و خویش را اسیر هوی و هوس‌های نفسانی و شیطانی می‌گردانند.

امام جمعه اهل سنت بوشهر، خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها هر روز وارد معامله می‌شوند و هرکس به نحوی خود را می‌فروشد، برخی خود را به خدا می‌فروشند و رضایت الله را کسب می‌کنند و نفس خویش را آزاد می‌گردانند، برخی نیز نفس خود را به مطامع و منافع زود گذر دنیا می‌فروشند و خویش را اسیر هوی و هوس‌های نفسانی و شیطانی می‌گردانند.

وی ضمن بیان حدیث «کُلُّ النَّاسِ یَغْدُو فَبَایِعٌ نَفْسَهُ فَمُعْتِقُهَا أَوْ مُوبِقُهَا» از رسول الله(ص)، گفت: همانگونه که در سال‌های قبل از طرف برخی خیرین بسته‌های معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان را جمع آوری کردیم و در میان مستحقین توزیع کردیم، امسال هم آماده دریافت این بسته‌ها هستیم تا با هماهنگی و ساماندهی صحیح، آن را در بین افراد مستحق توزیع نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha