دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری گفت: گاهی برای شادی خانواده آتشی در خیابان روشن می‌کنند و گرد آن جمع می‌شوند در صورتی که اسلام چنین رسمی را امضا نکرده است پس تفریحی را که اسلام تایید نکرده است تفریح سالم نیست بلکه ترویج سنت‌های جاهلی است که باید در جامعه اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد گفت: متأسفانه سنت‌های غلطی در میان ما شکل گرفته است که به سبک و سیاق سنت‌های زمان جاهلیت هستند و باید با آن‌ها مبارزه کرد چراکه این رسوم غلط در برخی مناسبات ما از جمله مراسمات اموات، ازدواج‌ها، رفت‌وآمدها و ... در اسلام جایگاهی ندارد و سبب ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری افزود: معلمان باید به دانش‌آموزان آموزش دهند که به مسائلی که در اسلام جایی ندارد توجه نکنند و هرآنچه که در اسلام ذکر شده را تقویت کنند.

وی ادامه داد: چرا در جامعه امروز باید چهارشنبه سوری را که یک رسم غلط از دوران جاهلیت است را پرورش دهیم؟ اسلام به انجام این رسومات رضایت نداده است.

امام جمعه شهرکرد گفت: گاهی برای شادی خانواده آتشی در خیابان روشن می‌کنند و گرد آن جمع می‌شوند در صورتی که اسلام چنین رسمی را امضا نکرده است پس تفریحی را که اسلام تایید نکرده است تفریح سالم نیست بلکه ترویج سنت‌های جاهلی است که باید در جامعه اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بیان داشت: سنت‌های غلط در جامعه بسیار است که باید اصلاح شوند و سنت‌های زیبا جایگزین آن‌ها شود پس تا می‌توانیم باید امر خدا، احکام اسلام، سبک زندگی مهدوی و اهل بیت را در میان جامعه گسترش دهیم.

وی در پایان گفت: مهمترین مسئله‌ای که امروز باید به آن توجه داشته باشیم نماز در مدارس است که متاسفانه با بهانه‌های مختلف این فریضه به خوبی اجرا نمی‌شود در صورتی که این برنامه ریشه همه مسائل تربیتی برای نسل جوان است.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha