جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش مبلغین

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مبلغین باید در ماه رمضان بسته تبلیغی مخصوص هر قشر داشته باشند که شامل سه مجموعه تعالیم دین از جمله عقاید، اخلاق و احکام باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام ظهر امروز در همایش مبلغین شهر شیراز که در دانشگاه مهدویت برگزار شد، با اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب، اظهار کرد: این سنّت خداست در حق آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند.

وی در ادامه ماه رمضان را از ماه های فعالیت تبلیغی مبلغان برشمرد و اضافه کرد: خداوند متعال در آیه ۳۹ سوره احزاب از یک جمعی تعریف می کند که رسالات الهی را تبلیغ می کنند، همچنین تبلیغ دین کار انبیای الهی بوده و دیگران نیز دنبال انبیا می روند.

نماینده ولی فقیه در فارس با تأکید بر اینکه تبلیغ کار انبیای الهی است، تصریح کرد: یکی از رسالت های روحانیون تبلیغ دین اسلام است؛ کار مبلغین در ماه رمضان‌ منحصر به بحث تبلیغ مهدویت نیست گرچه یکی از رسالاتی است که باید تبلیغ شود، بسته ای که برای تبلیغ انتخاب می شود مهم است و باید از هر رسالت و مطلبی از مطالب دین یک بسته محتوایی به مخاطب بدهید.

وی خاطرنشان کرد: مبلغین باید در ماه رمضان بسته تبلیغی مخصوص هر قشر داشته باشند که شامل سه مجموعه تعالیم دین از جمله عقاید، اخلاق و احکام باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری آموزش احکام از سوی مبلغین را کار بسیار اثرگذاری دانست و عنوان کرد: یکی از زمینه هایی که دشمن بسیار راحت فضای تبلیغی را می گیرد به خاطر این است که احکام را آموزش نمی دهیم، در واقع احکام یک چارچوبی ایجاد می کند که به سادگی دشمن نمی تواند نفوذ کند، بنده مخالف اخلاق و معنویت و عرفان نیستم اما آنها جای احکام را نمی گیرد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین دژکام ضمن توصیه به خواندن کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» از مرحوم علامه طباطبایی(ره) به مبلغین، افزود: از مرحوم علامه کتابی به نام «خلاصه تعالیم اسلام» چاپ شده است که هنوز از بهترین کتاب هایی است که می تواند برای تبلیغ استفاده شود چراکه این ۳ قسمت مجموعه تعالیم دین بسیار زیبا در این کتاب توضیح داده شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت های تبلیغی باید برای خدا باشد، گفت: اگر سخن برای خدا نباشد تاثیر آن نیز به همان اندازه کم خواهد شد. بزرگان فرموده اند که اگر خودتان برای خدا نباشید مخاطب شما هم برای خدا نخواهد بود. از خدا ترسیدن را در ضمن صحبت های من و شما مخاطب یاد می گیرد.

امام جمعه شیراز نترسیدن از غیر خدا را یکی دیگر از ویژگی های یک مبلغ برشمرد و مطرح کرد: باید حرف حق زده شود و مردم بدانند که عالمشان هر وقت لازم باشد حرف حق را می زند و خوف از غیر خدا ندارد و این ویژگی روحانی است، کار خیر را خداوند در آخر حساب می کند از این رو باید کاری کنیم که خداوند متعال پاداش کار خیر را بدهد نه اینکه به جای پاداش خدای ناکرده چیز دیگری پس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: پای کار دین ایستادن و حمایت کردن از آن طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری بسیار مهم و حائز اهمیت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha