یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه  با طلاب و اساتید مدرسه علمیه مولود کعبه جاسک

حوزه / امام جمعه موقت بندرعباس گفت: امروز در جامعه ما با نفوذ فضای مجازی، مخاطب شناسی یک امر بدیهی و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام عبدالحمید رئیسی امام جمعه موقت بندرعباس امروز در دیدار با طلاب و اساتید مدرسه علمیه مولود کعبه(ع) شهرستان جاسک، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، اظهار داشت: آموزش مسائل دینی در بین مردم کمرنگ شده و طلاب در این زمینه باید کمبودها را جبران کنند.

وی افزود: اگر امروز در جامعه با آسیب‌های مختلف اجتماعی مانند طلاق، کم توجهی به دین و سایر این معضلات روبرو هستیم به علت نبود آموزش کافی و شناخت نسبت به ارزش‌های دینی و مذهبی است.

امام جمعه موقت بندرعباس بیان کرد: طلاب فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی را به مردم آموزش دهند و در شناخت جامعه با مبانی اسلامی و دینی از خود تلاش بیشتر نشان دهند.

حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد: دانش کافی از طریق مطالعه و آشنایی با مسائل روز، بهترین سلاح برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

وی یادآور شد: در روایت داریم اگر یک عالم در جامعه باشد، جاهلی وجود نخواهد داشت، بنابراین نقش طلاب بصیرت افزایی و زدودن جهل از جامعه است.

امام جمعه موقت بندرعباس، با بیان اینکه وجود طلاب در جامعه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: طلاب با نیت خالص و به دور از هیاهو، در جهت آموزش نیازهای اعتقادی و روشنگری آحاد جامعه گام بردارند.

حجت‌الاسلام رئیسی، با بیان اینکه اگر روحانی و طلبه حرف جدید برای جامعه نداشته باشد، عقب افتاده است، خاطرنشان کرد: طلبه علاوه بر تجهیز به علم روز، باید نسبت به پاسخگویی شبهات نیز اشرافیت کامل داشته باشد.

وی اقناع سازی مردم در مسائل روز و شبهات را یکی دیگر از وظایف طلاب برشمرد و گفت: اقناع افکار عمومی خود گام موثری برای آگاه سازی جامعه است.

امام جمعه موقت بندرعباس، گفت: آشنایی طلاب با مباحث سیاسی بصورت عمومی لازم است، اما نباید منافات با درس و بحث طلبگی او داشته باشد.

وی طلاب انقلابی را یک ضرورت و نیاز مهم جامعه دانست و تأکید کرد: امروز در جامعه ما با نفوذ فضای مجازی، مخاطب شناسی یک امر بدیهی و ضروری است.

حجت‌الاسلام رئیسی، افزود: اهمیت مخاطب شناسی به دلیل این است که درک پیرامونی ما نسبت به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم بهتر باشد تا مقاصد دشمنان انقلاب و اسلام، بصورت عالمانه بررسی شود.

وی خطاب به طلاب یادآور شد: در زندگی طلبگی خود در همه امور از درس خواندن، لباس پوشیدن، آداب و معاشرت با مردم، سلیقه داشته باشید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha