سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
جلسه طلاب و فضلای کوهدشت و رومشکان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به تنوع و تکثر شبهات در جامعه، گفت: پاسخگویی به شبهات، از دیگر وظایف روحانیت است؛ چراکه امروزه شبهات بسیار بالا بوده و حجم پاسخگویی ما نسبت به آن اندک است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در جلسه طلاب و فضلای کوهدشت و رومشکان که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک مهدیه قم برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت از حیث تاریخی، اجتماعی و دینی دارای کارکردهایی است که بسیار تأثیرگذار در جامعه است و امروزه باید به گونه ای عمل کند که بر این کارکردها بیفزاید.

وی ابراز داشت: یکی از این کارکردها، ایمان افزایی است که بر دوش روحانیت است و باید برای تقویت آن در جامعه تلاش کرد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: روحانیت در طول تاریخ، پناهگاه مردم بوده است؛ چراکه به روحانیت اطمینان داشته و کارآمدی آنان را دیده اند و باید این جایگاه را حفظ نموده و تقویت نماید.

سخنران این جلسه بیان داشت: ورود به مشکلات مردم از وظایف روحانیت است و باید نسبت به حل آن اهتمام داشت؛ چراکه صداقت، آخرت خواهی، دین مداری و ... از ویژگی های روحانیت بوده و مردم بر آن گواهی می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی اظهار داشت: پناهگاه بودن روحانیت نباید صرفا از مبادی رسمی و دولتی باشد؛ بلکه روحانیت اساسا باید خلأها و مشکلات و کاستی های جامعه را شناخته و مهمترین وظیفه او پرکردن کاستی هایی است که دستگاه های دولتی نمی توانند آن را پر نمایند.

وی با اشاره به تنوع و تکثر شبهات در جامعه، ابراز داشت: پاسخگویی به شبهات، از دیگر وظایف روحانیت است؛ چراکه امروزه شبهات بسیار بالا بوده و حجم پاسخگویی ما نسبت به آن اندک است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: ارائه پاسخ های دقیق و فراگیر از ضروریات امروز حوزویان است؛ البته کتب درسی حوزه هم باید به این مسائل پرداخته و به آموزش بپردازد.

سخنران این جلسه در بخش دیگر از سخنان خود به برخی فعالیت های اشاره کرد و بیان داشت: پیگیری کارهای عمومی و زیربنایی برای شهرستان های کوهدشت و رومشکان از مهمترین اهداف بنده در طول این سه سال بوده که بحمدالله کارهای مناسبی در این موضوع صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی اظهار داشت: به عنوان مثال، راهسازی، پل سازی و آسفالت جاده ها یکی از کارهایی بوده که در طول این مدت انجام شده و می توانم ادعا کنم کارهایی در طول این سه سال مسئولیت بنده انجام شده، در طول چهل سال گذشته انجام نشده است و حتی برای مناطق دوردست این منطقه، کارهای راهسازی انجام شده است.

وی ابراز داشت: تجهیز بیمارستان کوهدشت از دیگر کارها بوده که بحمدالله دستگاه های خوبی برای این بیمارستان دریافت شده و خدمت رسانی مناسبی به بیماران انجام شده است.

پاسخگویی به شبهات را باید بیشتر کنیم/ شبهات زیاد است

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: بیمارستان فعلی کوهدشت کفاف مردم این شهرستان را نمی داد و به همین دلیل، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی برای کوهدشت درنظر گرفته شده بود که در جلسه ای با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم، آن را به ۲۵۰ تختخوابی ارتقاء دادیم و قریب به ۴۰ درصد کارهای عمرانی این بیمارستان انجام شده است و ان شاءالله تا اسفند سال آینده به اتمام خواهد رسید.

سخنران این جلسه بیان داشت: با تکمیل این بیمارستان قریب به یک هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهد داشت و ایجاد اشتغال کلانی برای شهرستان کوهدشت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی اظهار داشت: برای شهرستان رومشکان نیز کلنگ ساخت بیمارستان جدید در ۲۲ بهمن امسال به زمین زده شده و ان شاءالله ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی ابراز داشت: در زمینه آبرسانی نیز حرکاتی آغاز شده و ان شاءالله با اتمام این برنامه ها، مشکل آب در کوهدشت نخواهیم داشت.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: برای سد و مسئله آبخیزداری منطقه کوهدشت و رومشکان هم پیگیری های خوبی شده و جلساتی را با وزیر نیرو داشته ایم تا بتوانیم مشکل آن را حل نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در پایان به برخی از سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

پاسخگویی به شبهات را باید بیشتر کنیم/ شبهات زیاد است

همچنین در ابتدای این جلسه حجت الاسلام بازوند، نماینده طلاب و فضلای کوهدشت و رومشکان به ایراد سخن پرداخت و گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام در روایتی به سه سبب هلاکت مردم اشاره کردند و گفتند: «هَلاکُ النّاسِ فی ثَلاثٍ : الکِبرُ و الحِرصُ و الحَسَدُ ؛ فالکِبرُ هَلاکُ الدِّینِ و بهِ لُعِنَ إبلیسُ ، و الحِرصُ عَدُوُّ النَّفسِ و بهِ اُخرِجَ آدَمُ مِن الجَنَّةِ ، و الحَسَدُ رائدُ السُّوءِ و مِنهُ قَتَلَ قابِیلُ هابِیلَ / نابودی مردم در سه چیز است: تکبّر و حرص و حسادت؛ زیرا تکبّر ، باعث نابودی دین است و ابلیس به سبب همین خصلت لعنت شد، آزمندی دشمن جان است و به واسطه همین خویْ آدم از بهشت رانده شد، و حسادت، راهنمای به سوی بدی و نابکاری است و بر اثر همین حسادت بود که قابیل، هابیل را کشت».

وی اظهار داشت: هوای نفس یکی از مسائلی است که انسان را بر زمین خواهد زد و باید برای تربیت نفس خود تلاش کنیم و با تربیت نفس می توانیم دست دیگران را هم بگیریم.

نماینده طلاب کوهدشت و رومشکان ابراز داشت: علم زیاد می تواند مایه کبر انسان ها شود و با تربیت نفس خود می توانیم علم خود را کنترل کرده و از هر دو برای خدمت به مردم استفاده نماییم.

حجت الاسلام بازوند در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: از اینکه طلاب و فضلا به بنده اعتماد نموده و به عنوان نماینده طلاب انتخاب کرده اند، کمال تقدیر و تشکر را داریم و درخواست کمک و یاری از دوستان داریم تا بتوانیم گره ای از مشکلات طلاب و فضلا باز نماییم.

وی بیان داشت: امروز یکی از نیازهای منطقه ما، حضور طلاب و فضلا در منطقه است تا بتوانند به صورت چهره به چهره به تبلیغ بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 2
    شما حتی یک نظری که مطابق میل شما نباشه منتشر نمی کنید چطور میخواهید شبه پاسخ دهید
    • هدف IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 0
      پاسخ به شبهه یعنی مبارزه با ناآگاهی های آگاهی نما
  • يَا هُو CA ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 0
    ﷽. سلمان میل رفتن به خانه علی میکند و علی میل رفتن به خانه سلمان! میل سلمان مطابق با میل علی بود! جعل هواه هوا أمیر المومنین! ما هوادار حق هستیم و میل (و Mail!) ما با سید علی! امام خامنه ای فرمودند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل و یا تقویت دشمنان اسلام و مسلمین جایز نیست! 🔸(https://khl.ink/f/40645):«ابزار رسانه، ابزار مهم و اگر دستِ دشمن باشد، ابزار خطرناکی است. ابزار رسانه را تشبیه میکنند به سلاحهای شیمیایی در جنگ نظامی.»🔸 باید کمک کنیم همه از شبکه های پیام رسان خارجی خارج شوند! 🔹(https://makarem.ir/news/fa/News/Details/417128)(۱۳۹۷):«بی تردید با خروج از شبکه های پیام رسان خارجی، خطر بزرگی از جامعه برطرف می شود و ما در اغتشاشات اخیر دیدیم که چه فعالیت هایی در این شبکه ها انجام شده است.» «به راستی آیا عقل می گوید در کنار این بدآموزی ها به دلیل اینکه می توانی مقداری کار تجاری در آن انجام دهی و اطلاعات خوبی هم می تواند بدهد، تسلیم باش؛ یا عقل می گوید برو این رسانه را حذف کن و چند رسانه سالم درست کن و اطلاعات خوب را بده و مفاسد در آن نباشد تا همه بتوانند استفاده کنند؛ عقل می گوید دسترسی به رسانه سالم را آسان و دسترسی به رسانه ناسالم را دشوار کن؛ این مسئله مانند دودوتا چهارتاست.»🔹 حرف حساب امام 🧮 دودوتا چهارتاست! مثل حرف حساب شهید مطهری(https://www.aparat.com/v/YCiGb)! 🔺«واللّه‏ این انفاق وکمک به مردم 🇵🇸 واجب است. مثل نماز خواندن و روزه گرفتن واجب است. اولین سؤالی که بعد از مردن از ما می‏کنند، همین است که در زمینه هم‏بستگی اسلامی چه کردید؟» «چه مانعی دارد که ما حساب برای فلسطین باز کنیم؟»🔺با موسی مشارکت کنیم! با مردم مقاومت مشارکت کنیم! رفیق شهیدم! ای مرد غیور! رو منم حساب کن! واسه ی ظهور! رو منم حساب کن! اصلا همه جور! رو منم حساب کن! منم یه آرمانم! فدایی رهبر! دشمن می خواهد هویت ملی و دینی ما را نابود کند ولی موفق نمیشود! خدا با ماست🇮🇷🌏🇵🇸! اى هويّت مطلقۀ عامّه! يَا هُوَ يَا مَنْ لَا هُوَ إلَّا هُو! اغْفِرْ لِى وَ انْصُرْنِى عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ!