یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا راستی

حوزه/امام جمعه موقت سنندج گفت:متاسفانه برخی از بانوان و دختران کردستانی که از ریشه فرهنگی و دینی غنی برخوردارند در این روزها با پوشش نامناسبی در فضای عمومی ظاهر می شوند که شایسته مردمان این دیار نیست.

ماموستا محمد امین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: متاسفانه برخی از بانوان و دختران کردستانی که از ریشه فرهنگی و دینی غنی برخوردار هستند در این روزها با پوشش نامناسبی در فضای عمومی ظاهر می شوند که این موضوع شایسته مردمان این دیار نیست.

وی ادامه داد: این طرز پوشش و بدحجابی هرگز در شأن مردم با فرهنگ و مومن با پیشینه تاریخی و دینی این دیار نیست، بنابراین از بانوان کردستانی درخواست داریم با توجه به فرهنگ غنی که دارند نسبت به رعایت پوشش خود دقت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت سنندج اظهار کرد: متاسفانه شبکه های مجازی، کانال های ماهواره‌ای و دیگر وسائل ارتباط جمعی و... معاند همگی برای تضعیف و از بین بردن حجاب و عفاف زنان و مردان جامعه بسیج شده‌اند بنابراین می طلبد که همه ما در برابر این ناتوی فرهنگی دشمن با بصیرت عمل کنیم.

وی ادامه داد: اسوه و الگوی زن مسلمان باید بزرگ بانوان دین اسلام مانند حضرت فاطمه(س)، حضرت خدیجه(س) و... باشند، زیرا این عزیزان و زندگی آنها می تواند منشاء سعادت دنیوی و اخروی برای زنان و دختران مسلمان و حتی بانوان دیگر ادیان الهی باشد.

ماموستا راستی در پایان با اشاره به فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: عید نوروز و ماه رمضان امسال با هم تقارن دارند و این را باید به فال نیک بگیریم و از لحظه به لحظه ی ماه مبارک رمضان بهره های معنوی کسب کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha