جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فوقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فوقی گفت: برنامه های نشاط آور و امیدآفرین از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب است لذا ما نیز خود را ملزم به حرکت در این مسیر می دانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، حجت الاسلام مهدی فوقی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آیه 39 سوره احزاب «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا / (این سنّت خداست در حق) آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند»، اظهار کرد: بحث تبلیغ و جایگاه تبیین و تبلیغات دینی، جایگاه انبیا و رسالت ائمه اطهار بوده است .

وی ابراز کرد: وقتی صحبت از تبلیغ می شود باید ظرایف کار مدنظر قرار گیرد. آن چیزی که اسلام و رسول مکرم برای تبلیغ مطرح کردند فراتر از آن عرصه ای است که ما در جامعه خود حس می کنیم، بر این اساس یقینا استفاده از ابزار روز و توجه به اقتضائات زمانی می تواند نقش تحولی خوبی در فضای تبلیغات دینی باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: آن چیزی که امروز ما از آن غافل مانده ایم این است که شرایط زمانه را به خوبی درک کنیم؛ یکی از رویکردهای حقیقی در سازمان تبلیغات این است که به خواسته های جوانان توجه شود و تاکید داریم در چارچوب مبانی دین مقدس از ابزارها و روش های جدید که شرع نسبت به آنها دید منفی ندارد، بهره ببریم .

وی افزود: استفاده از فضای مجازی برای ارتباط با نسل جوان باید مورد توجه قرار بگیرد؛ درک خواسته ها و نیازهای جوانان یک اصل در برنامه ها است و ریل گذاری و هدف گذاری ها به سمت خواسته های مشروع و مطلوب جوانان در حوزه های تبلیغی است.

حجت‌الاسلام فوقی عنوان کرد: آموزش مبلغین برای استفاده از روش های جدید و استفاده هدفمند از فضای مجازی در ارتباط گیری با نسل جوان از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی ابراز کرد: دشمن برای ناامید سازی جامعه و نسل جوان برنامه دارد و ما اگر بخواهیم در عرصه جهاد تبیین نقش آفرینی کنیم باید امید آفرینی کرده و این از رسالت های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است. ما در تبیین اسلام ناب و تلاش های صورت گرفته در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی یک لکنت زبانی و تبیینی داشته ایم که جز با جهاد تبیین محقق نخواهد شد .

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان اذعان کرد: برنامه های نشاط آور و امیدآفرین از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب است لذا ما نیز خود را ملزم به حرکت در این مسیر دانسته و تمام برنامه های نشاط آور و امید آفرین سازمان تبلیغات در چارچوب مبانی دینی است و از این بابت جای نگرانی نیست .

وی گفت: نگاه نو و تحولی به عرصه تبلیغ، هیئت های مذهبی و برنامه های فرهنگی شهر در رئوس برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی است. مصادره اسلام و انقلاب اسلامی یک ظلم است و سازمان تبلیغات اسلامی به مسئله انقلاب و اسلام به موضوعی برای همه نگاه می کند، در همین راستا تلاش داریم با شعار محوری «تبلیغات برای همه» حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام فوقی ابراز کرد: اعتقاد داریم علاوه بر اینکه مساجد باید در مسیر رشد و توسعه فرهنگی و معنوی جامعه فعالیت کنند، ولی نباید از افرادی که به مسجد تردد ندارند غفلت کنیم و آنها را از برنامه های فرهنگی و دینی محروم سازیم که نمونه این حرکت، برنامه جزء خوانی قرآن ماه مبارک رمضان در گذر فرهنگی چهارباغ است. این ویژه برنامه فصل جدیدی از برنامه های دینی و مذهبی در ارائه به همه مردم را رقم زد و استقبال همه اقشار مردم با هر تیپ و شکلی از برنامه جز خوانی قرآن موید این مطلب است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: نیازسنجی ها و نظرسنجی هایی که از نسل جوان و ارتباط بی واسطه با مردم می گیریم از عرصه های خوب برای تشخیص نیازهای جامعه است .

وی ابراز کرد: امروز متأسفانه برخی از نخبگان نسبت به بعضی از تاکیدات دین چون ارتقای فضای نشاط معنوی و امیدآفرینی سکوت کرده اند. هر آنچه در چارچوب شرع مقدس و دین برای مسیر نشاط آفرینی باشد ما از آن استقبال می کنیم. روش سازی برای نوع ارتباط موثر، شاد و طنز گونه با مردم، اجرای برنامه هایی چون مهرواره بانور، آموزش برپایی ایستگاه های صلواتی، پویش های مختلف، جشن فرشته ها و حضور جدی در آموزش و پرورش ز دیگر اقدامات بوده است.

حجت الاسلام فوقی تصریح کرد: امسال نیز چون سال گذشته برنامه جز خوانی قرآن کریم در گذر فرهنگی چهارباغ در ماه مبارک و با همت مردم و نهادهای مردم نهاد برگزار خواهد شد، وظیفه ما تصدی گری نیست و هدف ما ریل گذاری برای ورود مردم و نهادهای مردمی در برگزاری برنامه ها است.

وی با بیان اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی یک بخش جدیدی تحت عنوان بنیاد نوجوان در دستور کار قرار گرفت و سرمایه گذاری خاصی در عرصه کودک برای سال آینده خواهیم داشت، گفت: اعتقادداریم بخشی از بارهای زمین مانده در حوزه تربیتی بر دوش سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: تقویت مراکز تاثیرگذار در حوزه های بانوان و دختران از دیگر رسالت های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است؛ امروز در عرصه نمایشگاه قرآن باید از رفتارهای ویترینی دوری کنیم و در مسیر رشد جدی و تحولی قرار گیریم و نیازهای نسل جوانان در این عرصه را مهم تلقی کنیم.

وی افزود: ماه رمضان ماه نشاط آفرینی برای جامعه است و از این فرصت باید بهره برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha