شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

حوزه / امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تبعات و آثار اقتصادی بالا رفتن بی‌رویه نرخ ارز به زودی جمع نمی‌شود، گفت: متأسفانه یک عده‌ای جنس را به نرخ بالای دلار خریداری کردند اما حالا که ارز پایین آمده، حاضر نیستند آن را پایین بیاورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، کنترل بازار ارز را اقدام مثبت دولت در این ایام دانست و اظهار داشت: نظارت و کنترل بازار توسط دولت قابل‌تقدیر است و نشان داد که می‌شود هر کاری را کرد و لذا دولت تا این لحظه توانسته مسائل ارزی و این کاری را که دشمن به‌شدت دنبال آن بود و نابسامانی اقتصادی ایجاد کند را کنترل کرده است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: این اقدام دولت بیانگر این است که اگر دولتمردان در کار دیگری اراده کنند و بخواهند و ورود پیدا کنند، کشور این ظرفیت را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، با بیان اینکه البته تبعات و آثار اقتصادی بالا رفتن بی‌رویه نرخ ارز به زودی جمع نمی‌شود، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای جنس را آن روز به خاطر این نوسانات ارزی و امثال آن بالا بردند، اما حالا که ارز پایین آمده، حاضر نیستند آن را پایین بیاورند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با پایین آمدن نرخ دلار این موضوع باید توسط بازاریان اعمال شود، گفت: باید آن کسانی که بازار در اختیارشان است و خرید و فروش انجام می‌دهند، آن‌ها هم قیمت اجناس را پایین بیاورند و در این جهت دولت و مردم باید با یکدیگر همراهیی کنند تال فشار بر مردم وارد نشود.

وی با تأکید بر اینکه کنترل قیمت اجناس توسط مسئولان در دستور کار جدی قرار بگیرد، یادآور شد: مسئولان در این مسئله ورود جدی پیدا کنند و در همه اجناس این کنترل صورت بگیرد تا بازار ثبات خودش را پیدا کند و مردم راحت‌تر و با آرامش بیشتر و بهتری بتوانند معاش و معیشت خودشان را دنبال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، در ادامه به موضوع ارتباط‌های جهانی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این دولت از اول مسئله ارتباط با دنیا و جهان را شروع کرده بود و هر چه بیشتر ادامه می‌دهد به دنبال گسترش تعامل جهانی است که این در حقیقت، شکست پروژه دشمنان است.

وی تصریح کرد: دشمن در تلاش بوده تا مدام القاء کند که ایران منزوی شده است و لذا انزوای ایران با این رفت‌وآمدها و تعامل‌ها به کامل رد شده است و نشان داد که استقبال گسترده برای ارتباط با ایران در بین جهانیان وجود دارد و حتی این تعبیر وجود داشت که بسیاری از کشورها برای ارتباط با ایران به صف ایستاده‌اند و می‌خواهند راه‌ها را باز کنند و ارتباط‌های تجاری و اقتصادی و رفت‌وآمد داشته باشند، که این‌ها دستاوردهای قابل‌توجهی است.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: ما به توانمندی‌های خودمان و به درون وابسته هستیم، همه ظرفیت‌های درونی را داریم، اما این معنایش این نیست که یک‌گوشه‌ای بنشینیم و ارتباط جهانی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی این اغتشاش‌ها را راه انداختند و با این اغتشاش‌ها در پی این بودند که کشور را یک کشور بی‌ثبات و بریده از مردم جلوه بدهند و القاء کنند که نظام کاری به مردم ندارد و مردم هم کاری به نظام ندارند، ولی مردم ۱۳ آبان در صحنه آمدند و آن سیزده آبان آن‌چنانی را آفریدند، و در ۲۲ بهمن نیز آن اجتماع عظیم معجزه گونه را آفریدند و فتنه را همانند ۹ دی ۸۸ خنثی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: مردم با حضور و ایستادگی خودشان پای انقلاب در همه مقاطع راه را برای پیشرفت باز کردند و در این مقطع هم همین طور بود و مردم خنثی‌کننده همه فتنه‌های دشمن بودند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به ملت ایران، خاطرنشان کرد: مردم صاحب اصلی نظام هستند و لذا این مردم هستند که باید نقش اساسی و کلیدی را در پیش برد نظام داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد، خطاب به مسئولین تأکید کرد: دولتمردان باید قدر نعمت را بدانند، امروز بزرگ‌ترین نعمت، مردم و حضور مردم و نقش‌آفرینی مردم و بصیرت مردم است که دولتمردان باید خیلی زیاد و بسیار بیش از این‌ها قدردان مردم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اظهار کرد: مسئولین در خدمت‌رسانی، تکریم و اداره امور مردم کوتاهی نکنند و تلاش کنند هر چه بیشتر به صورت صادقانه گره‌گشای مشکلات مردم باشند، این انتظار بجایی است که مردم از مسئولین دارند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم مسئولین بیش از گذشته به فکر مردم باشند و بیش از گذشته روحیه خدمت‌گزاری در جامعه و خصوصا در بین مسئولان گسترش پیدا کند و تکریم مردم را به معنای واقعی کلمه در برنامه‌های خودشان نشان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha