یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام اسماعیل پور اوقاف و امور خیریه بوشهر

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: استان بوشهر بیش از دو هزار و ۵۰۰ موقوفه انتفاعی دارد که در قالب مسجد، حسینیه، زینبیه، فاطمیه، مهدیه، دارالقرآن و آرامستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر پیش از ظهر امروز با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۵۰۰ موقوفه منفعتی دارای درآمد است، اظهار داشت: درآمدهای حاصل از آن در راستای اجرای نیات واقف هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر به برخی موقوفه های منفعتی که در گذشته مرسوم نبوده نیز اشاره کرد و افزود: وقف برای برپایی مراسم مرتبط با حضرت خدیجه (س) و بصیرت افزایی درباره امام زمان(ع) از جمله این موقوفات است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای استان بوشهر وقف در موضوعات سلامت، بهداشت و درمان و علم و فناوری و توسعه پارک‌های علم و فناوری، علم آموزی و کارآفرینی است، گفت: انتظار داریم به گسترش این نوع موقوفات جامعه از منافع آن بهره‌مند شود.

حجت الاسلام اسماعیل پور، ازدواج آسان و تهیه جهیزیه و برپایی جشن ازدواج را از دیگر نیازهای استان بوشهر برشمرد و ابراز داشت: تنها یک مورد وقف منفعتی با این نیت ثبت شده و خیران می‌توانند در این زمینه واقف باشند.

وی با اشاره به توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی و ۵۰۰ بسته نوشت افزار میان نیازمندان از محل نیات واقفانه، بیان داشت: استان بوشهر بیش از دو هزار و ۵۰۰ موقوفه انتفاعی دارد که در قالب مسجد، حسینیه، زینبیه، فاطمیه، مهدیه، دارالقرآن و آرامستان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از وقف ۲۰ موقوفه جدید استان بوشهر در شهرستان‌های دیّر، دشتستان، دشتی و جم خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha